تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
کد خبر : 8945

ارزش دلاری بازار سهام به کمتر از سال 90 رسید!

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در حالی که قیمت دلار در بازار آزاد در آستانه 30 هزار تومانی شدن اما بازار سهام وضعیتی هیجانی، نوسانی را طی می‌کند. بازار سهام ایران به دلیل ارز محور بودن باید متاثر از افزایش نرخ ارز رشد کند اما در حالی که قیمت ارز رشد چشم‌گیری داشته شاخص

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در حالی که قیمت دلار در بازار آزاد در آستانه 30 هزار تومانی شدن اما بازار سهام وضعیتی هیجانی، نوسانی را طی می‌کند.

بازار سهام ایران به دلیل ارز محور بودن باید متاثر از افزایش نرخ ارز رشد کند اما در حالی که قیمت ارز رشد چشم‌گیری داشته شاخص کل بازار سهام عقبگرد کرده است.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در سال 90 شرکت‌های حاضر در بورس کمتر از 500 شرکت بودند و ارزش دلاری بازار حدود 300 میلیارد دلار بود اما در مهر ماه سال 99 تعداد شرکت‌های بورسی به 750 شرکت رسید اما ارزش دلاری بازار سهام 200 میلیارد دلار است.

این افت ارزش دلاری بازار سهام شاید به علت تحریم‌ها و عدم توانایی ارزآوری شرکت‌ها در مقابل صادرات باشد، اما کاهش 100 میلیارد دلاری ارزش دلاری بازار ارز عقبگردی جدی است.

گفتنی است جو هیجانی بازار در فروش سهام و ایجاد صف‌های فروش باعث قفل شدن بازار در صف‌ فروش شده و از تحرک بازار کاسته شده و بازاری کم ‌عمق به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید؛
افت بیش از ۲ درصدی شاخص کل در نیم ساعت/ روزهای سرنوشت‌ساز بورس

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 7 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان