شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
کد خبر : 79703

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

ارائه مدرک دوره MBA بازار سرمایه منوط به شرکت در آزمون نهایی

ارائه مدرک دوره MBA بازار سرمایه منوط به شرکت در آزمون نهایی
مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس ارائه مدرک دوره MBA بازار سرمایه را منوط به شرکت در آزمون نهایی دانست.

به گزارش شهر بورس، طی روزهای گذشته گروهی از شرکت کنندگان در یکی از دوره های MBA بازار سرمایه که از آنها برای شرکت در آزمون دعوت شده بود، نسبت به این اقدام اعتراضاتی داشتند.

بر اساس ادعای این گروه، آنها در سال 1399 و در دوره‌ای که توسط دانشگاه علامه برگزار میشد شرکت کرده‌اند. این دوره با همکاری سازمان بورس برگزار می‌شد.

شرکت کنندگان در این دوره مدعی بودند که پیش از ثبت‌نام در دوره به آنها اعلام شده که «در پایان دوره آزمونی گرفته نمی‌شود و مدرک به همه شرکت کنندگان اعطا خواهد شد» با پایان این دوره، حالا به شرکت کنندگان اعلام شده که دریافت گواهی منوط به شرکت در آزمون پایان دوره است.

در سوی دیگر، شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس به عنوان متولی برگزاری این آزمون‌ها اطلاع کرده که امکان اعطای مدرک به شرکت کنندگان بدون حضور در آزمون ممکن است؛ چراکه این افراد در آینده در نهادهای مالی مشغول به کار شده و سرمایه شرکت‌ها و مردم در اختیارشان خواهد بود. در صورتی که این افراد از دانش کافی برخوردار نباشند، می‌توانند آسیب‌های جدی به سرمایه شرکت‌ها و سهامداران‌شان بزنند.

ارائه مدرک دوره MBA بازار سرمایه منوط به شرکت در آزمون نهایی

محمدهادی سلیمی‌زاده در گفت‌وگو با شهر بورس، ارائه مدرک دوره MBA بازار سرمایه را منوط به شرکت در آزمون نهایی دانست و اظهار داشت: در خصوص موضوع آزمون، برخی مراکز متاسفانه به دانشجویان اعلام نمی‌کنند که دریافت مدرک در این دوره منوط به شرکت در آزمون نهایی است؛ در حالی که در بسیاری از مراکز چنین مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: از برهه‌ای که دستورالعمل برگزاری آزمون‌ها مصوب شد، به تک تک مراکز اعلام شده که اگر دوره باز دارند طبق قوانین سابق است اما دوره‌هایی که از تاریخ این دستور العمل به بعد ثبت‌نام می‌شوند این‌چنین نیست.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌‎رسانی و آموزش بورس خاطرنشان کرد: در فضای برگزاری آزمون برخی شرایط را در نظر گرفتیم که ساده‌تر از شرایط گواهینامه‌های حرفه‌ای باشد؛ ساده‌تر از این جهت که همه کسانی که سر کلاس بوده‌اند مواردی را یاد گرفته‌اند و این موضوع برای ما احراز شده است.

سلیمی زاده یادآور شد: منطبق با سرفصل‌هایی که اعلام و در مراکز تدریس شده است، آزمونی را هم شرکت برگزار و نتایج به سازمان اعلام می‌شود که سازمان تشخیص می‌دهد مدرک معادل را صادر کند. البته در خود دوره‌ها هم الزامی به صدور مدرک معادل وجود ندارد، اما بعد از حکمی که هیئت مدیره مبنی بر برگزاری آزمون صادر کرد مدرک معادل یک شکل مستحکم‌تر پیدا کرد.

وی ادامه داد: بنا شده آزمون‌ها چهار بار در سال برگزار شود و اگر کسی مرتبه اول قبول نشود، فرصت‌های بعدی وجود دارد که می‌تواند قبول شود. سرفصل‌ها همان دروسی است که تدریس شده است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − هشت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان