فارابی
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر : 45697
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ارائه راه حل‌های خروج از بحران در بازار بورس بسته هستند

یادداشت/

ارائه راه حل‌های خروج از بحران در بازار بورس

ارائه راه حل‌های خروج از بحران در بازار بورس

بر کسی پوشیده نیست که شرایط بازار بورس شرایط ایده آل و جذابی برای سرمایه گذاری نیست و ابهامات بسیاری در فضای کنونی بورس وجود دارد که هر کدام ضربه ای بر پیکره بی‌جان بازار سرمایه می‌زند.

شهر بورسحسین مرید سادات، تحلیلگر بازار سرمایه: در این یاداشت سعی خواهیم کرد به بررسی عواملی که ابتدا این شرایط کنونی در بازار را ایجاد کرده اند بپردازیم و سپس به ارائه راه حل هایی جهت بهبود شرایط بازار بپردازیم. برای اینکه بهتر بتوانیم شرایط کنونی بازار بورس را درک کنیم، ابتدا به بررسی عواملی می پردازیم که بازار را تا به این شرایط رسانده است.
اتفاقاتی که در سال 1399 افتاد، تبلیغات، دعوت و فراخوان عمومی که توسط برخی از مدیران صورت گرفت، مردم بدون داشتن دانش و اطلاعات و ریسک ها و مخاطرات پیش روی بازار بورس و فقط برای جلوگیری از ترس جا ماندن از بازار، وارد بازار بورس شدند و متاسفانه سرمایه گذاری های هیجانی و پرمخاطره ای را انجام دادند. که در نهایت آن ضرر و زیان سهامدار ایجاد شد. اما نکته ای که در شرایط کنونی وجود دارد، عدم اطمینان نسبت به بازار با توجه به اتفاقات در سال 1399 است.
بسیاری از سهامداران دیگر به بازار بورس و بدنه مدیریتی بازار بورس اعتقاد و اطمینان ندارند. پس اولین و کلیدی ترین راه حل برای خروج از این بحران بازگشت اعتماد عمومی به بازار بورس است که مدیران باید با شفاف سازی ساختار سازمان بورس و استاندارد نمودن تصمیماتی که در حوزه بازار بورس انجام می شود این اعتماد را به بازار برگرداند. از سوی دیگر می توانند با حمایت همه جانبه از بازار، اعتماد عمومی و اعتماد سرمایه گذاران را به بازار بورس بازگردانند، که در صورت عدم موفقیت در این حوزه پول از بازار خارج شده و وارد مارکت ها و بازار های موازی مانند بازار ارزهای دیجیتال می شود.

بیشتر بخوانید:تک سهم شدن در بورس؛ فرصت یا تهدید؟

بانک آینده

بیشتر بخوانید:پیش بینی ادامه وضعیت کنونی بورس تا اواسط دی ماه

یکی دیگر از عواملی که باعث بحران در بازار شده است، تصمیمات شبانه و قبیله ای است که متاسفانه برخی از مدیران شبانگاه تصمیم گیری می کنند . در زمانی این خبراعلام می شود که سهامدار نمی تواند عکس العمل متناسب را انجام دهد. معمولا مهم ترین خبرها در روزهایی مخابره می شود که بازار بورس تعطیل است و دیگر سهامدار توان انتخاب یک تصمیم درست را ندارند و بعد از این تصمیم بازار در یک ترس گروهی قرار می گیرد. امیدوار هستیم که سازمان بتواند حیطه تصمیم گیری خود را به نوعی بهینه و ساختار مند کند و در نهایت اعتماد عمومی نسبت به بازار برگردد.
تصمیمات سلیقه ای ناظر بازار هم یکی از مشکلاتی است که برای اهالی بازار سرمایه وجود دارد. ناظر بازار براساس ساختاری بوجود می آید، کدهای بخصوص باید بسته شود. نه اینکه تمامی سهامداران یک نماد به واسطه شیطنت های برخی از افراد چندین روز از معامله کردن و چندین روز از سرمایه گذاری آن کد نماد، بسته گردد. ناظر بازار در حال حاظر یکی از معضلات که اهالی بازار با آن دست و پنجه نرم می کنند و رفتارهای سلیقه و بدون ساختار غیر استاندارد و به هیچ نهادی هم پاسخگو نیست.
امیدوار هستیم با توجه به ریسک های پیش بینی رو به ابهاماتی که در بازار بورس وجود دارد، بتوانیم با یک تصویر بهینه بهترین شرایط را برای سرمایه گذاری سهامداران مهیا کنیم تا پس از آشتی با بازار بورس، بازار بورس بتواند به روال قبلی خود برگردد.

آخرین اخبار اقتصادی را در اینستاگرام شهر بورس بخوانید

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان