شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر : 55450

ادامه فشار وزارت صمت بر بورس کالا؛ تهدیدی برای بازگشت امضاهای طلایی

ادامه فشار وزارت صمت بر بورس کالا؛ تهدیدی برای بازگشت امضاهای طلایی
تحرکات انجام گرفته برای به نتیجه رسیدن طرح تنظیم بازار کالاهای مشمول الزام به عرضه در بورس‌های کالایی نوید اتفاقات جالبی را برای صنایع مختلف ندارد.

به گزارش شهر بورس، طی هفته‌های گذشته تالار شیشه‌ای به محلی برای کشمکش میان دولت، مجلس و حتی سازمان بورس تبدیل شده، اما ادامه فشار وزارت صمت بر کالا موجب رقم خوردن اتفاقات عجیبی شده است؛ اتفاقاتی که اگر به وقوع بپیوندد، قطعاً نمی‌توان آینده روشنی برای صنایع مختلف کشور متصور بود.

پس از رد طرح مجلس مبنی بر تنظیم بازار کالاهای مشمول الزام به عرضه در بورس‌های کالایی در دولت، سخنگوی وزارت صمت همچنان بر اجرای این طرح اصرار دارد و از مزایای آن سخن می‌گوید.

«باهدف بهبود تنظیم بازار کالاهایی که در بورس عرضه می‌شود طرح خوبی در کمیسیون صنایع مجلس تصویب شده که ضمن حمایت از تولید و بازار سرمایه، شفافیت را افزایش می‌دهد. وزرای صمت و اقتصاد در کارگروه طراحی شده هستند و منافع بورس را موردتوجه قرار می‌دهند.» این توییت از سوی سخنگوی وزارت صمت زده شده است که بیشتر در راستای تشریح اقدامات مجلس شورای اسلامی است.

نکته جالب توجه اینجاست که توییت سخنگوی وزارت صمت، با گذشت ۱۰ روز از اعلام مخالفت دولت زده شده و بار دیگر پرونده این تصمیم را باز کرده است.


بیشتر بخوانید:قیمت خودرو امروز یکم مرداد ۱۴۰۱


تحرکات انجام گرفته با وجود اعلام مخالفت دولت و حمایت هیئت وزیران از بورس کالا، نوید اتفاقات خوبی را نمی‌دهد. حواله فروشی و بازگشت امضاهای طلایی؛ بخشی از اتفاقات نامبارکی است که می‌تواند در صورت به نتیجه رسیدن این تحرکات رخ بدهد و مانع از ادامه مسیر شفاف عرضه محصولات در تالار شیشه‌ای باشد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 19 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان