شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر : 2325

ادامه حمایت دولت از بازار سرمایه ؛ بورس حباب ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، پیرو حمایت دولت از بازار سرمایه ، فرهاد دژپسند در نشستی با کارشناسان و فعالان بازار سرمایه اظهار داشت: یکی از حلقه‌های مفقوده بازار مالی را، بورس به سهولت پر می‌کند. زمانی که راجع حجم نقدینگی صحبت می‌کنیم همه نگران هستیم. وی افزود: اما از آنچه در بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، پیرو حمایت دولت از بازار سرمایه ، فرهاد دژپسند در نشستی با کارشناسان و فعالان بازار سرمایه اظهار داشت: یکی از حلقه‌های مفقوده بازار مالی را، بورس به سهولت پر می‌کند. زمانی که راجع حجم نقدینگی صحبت می‌کنیم همه نگران هستیم.

وی افزود: اما از آنچه در بورس نگران هستیم؛ سرمایه در گردش است. اگر بازار سرمایه پایداری خود را داشته باشد، بهترین مجرا برای حل مشکلات است.

دژپسند گفت: بورس مورد اعتماد مردم شده است و سرمایه‌های خُرد را به این سمت هدایت کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درخواست عرضه مسکن و فعالیت در حوزه مسکن در بورس را مطرح کرد و گفت: باید سمت عرضه و تقاضا را با اطلاعات ارزان قیمت اغنا کنیم.

وی ادامه داد: شنیده می‌شود از روستا‌های دور افتاده کشور برای حضور در بورس مشاوره گرفته می‌شود و ما تاکید می‌کنیم که برای ورود به بازار سرمایه حتما مشاوره گرفته شود.

حمایت دولت از بورس ادامه‌دار است

این عضو کابینه یادآور شد: بورس تا پایان سال هوشمندسازی می‌شود. رشد بازار سرمایه در سال گذشته ۷.۱ درصد بوده است. چند روز گدشته شاهد ورود شستا بودیم و این اطمینان را می‎دهیم که عرضه‌های اولیه از سهام دولتی ادامه خواهد داشت.

بورس حباب ندارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: استقبال خوب مردم از بازار سرمایه منجر شد تا به بررسی نظرات کارشناسان این بازار بپردازیم تا اثر گذاری و عمق آن بیشتر شود.

دژپسند افزود: سازمان بورس، قراردادی را با رسانه ملی دارد و قرار است به عموم مردم آموزش‌هایی را در خصوص بورس بدهد. مردم باید اصل استفاده از مشاوره‌ها را جدی بگیرند.

وی به روش‌های اجرایی بر بنگاه‎های نیاز به تامین مالی اشاره کرد و گفت: ابزارهای صندوق پروژه مشترک و سایر عوامل برای تامین‌کنندگان مالی در بورس تعبیه شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به رابطه عکس بورس با افت صادرات، خاطرنشان کرد: مطالعات علمی نشان می‎دهد بازار بورس شامل حباب نیست اما برای برخی از بنگاه‎ها شاید وجود داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید:

پیش گشایش بورس دوشنبه/ فروشندگان عقب نشستند، تقاضا بهبود یافت

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

 

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان