صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
کد خبر : 105040

اخشان خراسان در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه می شود

اخشان خراسان در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه می شود
شرکت اخشان خراسان با نماد «اخشان» به عنوان یکی زیرمجموعه‌های گروه صنعتی تبرک به زودی در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه خواهد شد.

به گزارش شهر بورس، محمدرضا بیرجندی مدیرعامل شرکت اخشان خراسان در نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام شرکت «اخشان خراسان» در معرفی کارخانه گفت: شرکت اخشان خراسان یکی از شرکت های گروه صنعتی تبرک است که به عنوان پنجمین شرکت این گروه صنعتی در بازار سرمایه خواهد بود.

وی افزود: گروه صنعتی تبرک قبل از ملحق شدن شرکت اخشان خراسان از سال ۱۳۹۵ با ۴ شرکت حضور داشت. بستر اصلی شرکت اخشان خراسان متکی بر فعالیت های کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی است. با توجه به اینکه کشاورزی و صنعت غذایی محور استقلال اقتصادی است و همچنین مخاطراتی که تک محصولی دارد، از مزرعه تا سفره مصرف کنندگان برنامه ریزی صورت گرفته است.

بیرجندی با اشاره به ساختار شرکت، خاطرنشان کرد: ساختار شرکت اخشان خراسان شامل واحد کشاورزی و دامپروری آبروان سرخس، واحد تولید آرد، واحد نگهداری غلات، واحد گاوداری شیری صنعتی، واحد مرغداری گوشتی و شرکت پادراتوس (محصولات لبنی) است.


بیشتر بخوانید:مدارک لازم برای ثبت نام در طرح ملی مسکن


مدیرعامل شرکت اخشان خراسان ادامه داد: در ابتدای ساختار شرکت، زنجیره کشاورزی است که بر بستر مزرعه آبروان انجام می شود که هدف از خرید این مزرعه در مرحله اول دسترسی به سطح بالای برداشت در هکتار و محصولات با کیفیت و در مرحله دوم کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی گروه کارخانجات تبرک بود.

بیرجندی درباره مزرعه و شرایط مربوط به آن افزود: این مزرعه که در آینده به یک مجتمع کشاورزی و دامپروری نمونه تبدیل خواهد شد، ۱۱۵۰ هکتار زمین سند دار ملکی در ۶۰ کیلومتری جاده مشهد – سرخس است. این مجموعه دارای ۵ حلقه چاه عمیق مجهز به پمپ و لوازم و تجهیزات برقی بوده که میزان آبدهی آن بر اساس پروانه های موجود ۱۴۱ لیتر در ثانیه خواهد بود.

وی یادآور شد: یک سد خاکی نیز به مساحت ۵ هکتار به عمق ۱۱ متر که ۱۰ متر آن امکان  آب گیری دارد، احداث شده است که قابلیت رواناب جمع آوری شده از سیلاب ها را به سمت باغات و مزارع هدایت می کند.

مدیرعامل اخشان خراسان در ادامه گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و الگوی کشت منطقه و همچنین بررسی های انجام شده، باغ الگویی پسته مجهز به سیستم آبیاری زیر سطحی به وسعت ۱۰۴ هکتار احداث شده است. یک واحد گوسفندداری مکانیزه داشتی به ظرفیت ۲۰۰۰ راس در این مجموعه وجود دارد که تا ۲۰ هزار راس نیز برای آن برنامه ریزی شده است.

بیرجندی یادآور شد: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد هزینه نگهداری دام در حال حاضر، هزینه های مربوط به خوراک و تغذیه است از طریق مراتع خوب و طبیعی موجود و ایجاد سایت مرتعی با وسعت ۵۰۰ هکتار در آینده بخش عمده علوفه مورد نیاز واحد گوسفندداری تامین می شود.

مدیرعامل شرکت اخشان خراسان درباره بخش تولید آرد کارخانه بیان کرد: کارخانه آرد اخشان در شهرک صنعتی بینالود ۵۵ کیلومتری جاده مشهد به نیشابور واقع شده که قابلیت تولید روزانه ۷۰۰ تن و سالیانه ۲۱۰ هزار تن آرد را دارد. هدف اصلی کارخانه تامین نیاز داخلی و صدور محصولات به خارج از کشور می باشد. لازم به ذکر است که از پیشرفته ترین ماشین آلات آرد سازی استفاده می شود و ساختمان های مجموعه بر اساس استانداردهای بین المللی طراحی شده است.

بیرجندی ادامه داد: بارگیری آرد به وسیله بنکر، بارگیری سبوس به صورت فله، چاپ کیسه، نوسازی غلطک ها و واحد نمونه بودن کارخانه طی سالیان مختلف امکانات و امتیازات ویژه کارخانه اخشان خراسان است که باعث ایجاد تمایز بین این کارخانه و دیگر کارخانه ها شده است. انبار نگهداری غلات در این مجموعه یکی از بزرگترین انبار های کشور است که امکان ذخیره سازی ۱۲۰ هزار تن آرد را دارد.

وی اظهار داشت: در این مجموعه نیز می‌توان به مدت پنج سال بدون نگرانی آردها را ذخیره سازی کرد. انواع مواد غذایی قابل نگهداری غلات ذرت، برنج و… است. در بین سیلوها ارتباط وجود دارد که در صورت بروز مشکلی مواد ذخیره شده را از یک سیلو به سیلوی دیگری منتقل کنیم. بنکر حمل آرد نیز در کنار این مجموعه طراحی شده است تا وسایل نقلیه حمل بار کار بارگیری را انجام دهند و یکی از نکات مثبت آن صرفه جویی در مصرف کیسه است.

بیرجندی درباره بخش دیگر کارخانه که تولیدات لبنی در آن انجام می شود، تصریح کرد: کارخانه‌ پادراتوس در فاصله ۱۸ کیلومتری جاده مشهد – قوچان در حاشیه جاده اصلی واقع شده است و مساحت کل زمین کارخانه ۳۵۰۰۰۰ متر مربع و مساحت زیر بنای تاسیسات ۸۵۰۰ متر مربع می باشد. انواع محصولات پنیر، خامه، کره پاستوریزه، ماست پاتوریزه، دوغ بدون گاز پاستوریزه، شیر پاستوریزه، پنیر پیتزای پروسس، روغن حیوانی، کشک، بستنی و آب آشامیدنی در این مجموعه تولید می‌شوند.

مدیرعامل شرکت اخشان خراسان ادامه داد: گاوداری شیری صنعتی یکی دیگر از واحد های زیر مجموعه هلدینگ اخشان خراسان است که با ۱۴۰۰ راس گاو در راستای تکمیل زنجیره تولید بخشی از شیر مورد نیاز کارخانه تولید محصولات لبنی پادراتوس را تامین می کند. میزان تولید شیر روزانه گاوداری در حال حاضر حدود ۱۵ تن و همچنین حدود ۵ الی ۶ هزار تن سالیانه است که مستقیما به کارخانه فراورده های لبنی پادراتوس حمل می شود.

غلامی مدیر خدمات مشاور مالی تامین سرمایه کاردان ضمن معرفی خلاصه و ارائه توضیحاتی درباره سرمایه شرکت گفت: شرکت یک مرحله افزایش سرمایه داشته است که آن از ۵ میلیون تومان به ۱۱۰ میلیارد تومان از محل مطالبات بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس مفروضات و محاسبات ارائه شده، ارزش حقوق صاحبان سهام شرکت اخشان خراسان ۱۴,۰۲۲,۳۸۲ میلیون ریال و ارزش هر سهم ۱۲,۷۶۱ ریال برآورد شده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان