شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
کد خبر : 49728

اخذ مالیات از سود سپرده حقوقی ها لغو شد؟

اخذ مالیات از سود سپرده حقوقی ها لغو شد؟
طبق اعلام شورای نگهبان، قانون مالیاتی دائمی و تغییرات در قوانین سالانه، مغایر ثبات و رویکرد بلندمدت در قانون گذاری است و در سال آینده برای سود سپرده های اشخاص حقوقی جاری نیست.

به گزارش شهر بورس، در روزهای گذشته بحث اخذ مالیات از سود سپرده حقوقی ها به میان آمد و مسائل مختلفی پیرامون این موضوع مطرح شد.

حالا و در حالی که اخبار ضد و نقیض از اخذ مالیات از سود سپرده حقوقی ها به گوش می رسد، گفته شده که شورای نگهبان با این طرح مخالف است.

طبق اعلام شورای نگهبان، قانون مالیاتی دائمی است و تغییرات آن در قوانین سالانه مغایر ثبات و رویکرد بلندمدت در قانون گذاری است.

براین اساس، نمایندگان مجلس نمایندگان مجلس در جلسه پنجم اسفند و در بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، بند ض تبصره ۶ را تصویب کردند . طبق این بند، سود سپرده بانکی شرکت های حقوقی از سال آینده مشمول پرداخت مالیات خواهد بود.


بیشتر بخوانید: اخذ مالیات از صندوق های درآمد ثابت؛ خوب یا بد؟


طبق این مصوبه در سال ۱۴۰۱ و حکم بند دو ، قانون مالیات های مستقیم درخصوص اشخاص حقوقی به استثنای صندوق توسعه ملی، صندوق نوآوری و شکوفایی، بیمه مرکزی ایران، شرکت های بیمه بازرگانی، صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان، صندوق بیمه محصولات کشاورزی، صندوق‌های بازنشستگی و صندوق تأمین خسارت های بدنی، جاری نیست.

بنابراین گزارش، شورای نگهبان درخصوص این مغایرت توضیح داد: تغییر یک قانون دائمی ( قانون مالیات های مستقیم) به استناد قانون یکساله بودجه، مغایر ثبات و رویکرد بلندمدت در قانونگذاری مورد تاکید در جزء ۷ بند ۹ سیاست های کلی قانون گذاری است.

منبع: بورس پرس

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 10 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان