شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
کد خبر : 2727

اختلال در ثبت‌نام خودروهای پیش‌فروش/ چه کسانی موفق به خرید شدند؟

شرکت ایران‌خودرو از ساعت ۱۱ امروز پیش‌فروش چهار مدل خودروی خود را آغاز کرده است بدون آنکه قیمت قطعی را اعلام کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، شرکت ایران‌خودرو از ساعت ۱۱ امروز پیش‌فروش چهار مدل خودروی خود را آغاز کرده است بدون آنکه قیمت قطعی را اعلام کند اما گزارش‌های رسیده از مخاطبان تجارت‌نیوز و بررسی آن حاکی از آن است که روند ثبت‌نام به اختلال خورده است.

سایت پیش‌فروش خودرو در حال حاضر اجازه ورود کاربران را برای ثبت نام خودرو نمی‌دهد و در این مرحله مخاطبان با پیغام «در حال ورود به سیستم» مواجه می‌شوند بی‌آنکه بتوانند وارد مراحل ثبت‌نامی شوند. در سایر مراحل ثبت‌نام نیز کاربران با پیغام‌هایی نظیر «در حال بارگذاری برنامه فروش» یا پیغام خطا در ثبت نام روبرو شده‌اند. این در حالی است که تنها تعداد کمی از متقاضیان اعلام می‌کنند که توانسته‌اند برای خودوری موردنظرشان ثبت‌‌نام کنند.

عباس تابش، رییس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان پیش از این گفته است: متاسفانه به علت اینکه کالای مصرفی را با سیاست‌های اقتصادی به کالای سرمایه‌ای تبدیل کردیم در هر بار باز شدن سایت فروش خودرو، حدود ۵ میلیون متقاضی به سایت مراجعه می‌کنند. بنابراین تقاضای کاذب در بازار وجود دارد و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

در این مرحله از پیش‌فروش خودروسازان، ایران‌خودرو چهار محصول دنا، پژو ۲۰۶ تیپ دو، پژو ۲۰۷ و پژو پارس را تا زمان تکمیل ظرفیت عرضه می‌کند. پیش پرداخت لازم برای خرید دنا ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ دو ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو پارس ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و پژو ۲۰۷، ۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اعلام کرده است که برای جلوگیری از دلالی ثبت‌نام کنندگان خودرو باید بالای ۱۸ سال سن داشته و دارای گواهی‌نامه رانندگی باشند و در گذشته نیز از خودروی ثبت‌نامی استفاده نکرده باشند.

علاوه بر این کسانی که دارای پلاک جاری هستند نمی‌توانند خودرو ثبت نام کنند و اگر خودرویی از زمان تحویل تا سه ماه به گارانتی اولیه نرود گارانتی آن باطل می‌شود و سند خودروهای ثبت‌نامی تا یکسال در رهن قرار می‌گیرد.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + 16 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان