شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
کد خبر : 59742

احسان جوادی: رشد بهره بین بانکی مانع از ورود نقدینگی به بورس شده است

احسان جوادی: رشد بهره بین بانکی مانع از ورود نقدینگی به بورس شده است

احسان جوادی مدیر معاملات کارگزاری توازن بازار گفت: رقابت بانک‌ها در جذب سپرده که سبب رشد نرخ بهره به 23 درصد شده، مانع از ورود نقدینگی بزرگ به بورس است.

احسان جوادی مدیر معاملات کارگزاری توازن بازار در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: اولین ماه پاییز با بی مهری تمام برای بورس به پایان رسید و شاخص کل با افت بیش از 3.3 درصد به کانال یک میلیون و 200 هزار واحد رسید.

وی افزود: در شرایطی که بازارهای جهانی و کامودیتی‌ها با افت مواجه شدند علاوه بر افت شاخص، حجم و ارزش معاملات نیز به شدت کاهش یافت؛ به طوری که در برخی از روزها، ارزش معاملات خرد به کم تر از 2 هزار میلیارد تومان تنزل پیدا کرد و رکوردهای منفی پیاپی را ثبت کرد.


بیشتر بخوانید: تعویق عرضه های اولیه منتظر پاسخ سازمان بورس


احسان جوادی تصریح کرد: مهر با تمام بی‌مهری‌هایش به پایان رسید و شاهد روانه شدن موجی از گزارشات ماهیانه و فصلی در انتهای هفته گذشته و هفته جاری هستیم. در بین گروه‌های بزرگ بازار، گروه پالایشی باوجود افت قیمت نفت و کرک اسپردها، گزارش‌های نسبتا خوبی را ارائه کردند.

به گفته مدیر معاملات کارگزاری توازن در گروه پتروشیمی با توجه گزارشات گروه اوره‌ساز می‌توان امیدوار بود، اما در سایر گروه‎های بزرگ بازار نمی‌توان انتظار بالایی از عملکرد فصل تابستان آنها داشت. در عین حال در برخی از گروه‎های کوچک و متوسط همانند دارویی، زراعی و برخی از غذایی ها و سیمانی ها گزارشات خوبی به چشم می‌خورد.

احسان جوادی یادآور شد: قیمت‌ها در بازار آنقدر پایین آمده که در کنار رشد دلار، بخش اعظم بازار از جذابیت برخوردار است، اما به دلایلی که اشاره شد و رقابت بانک‌ها در جذب سپرده که سبب رشد نرخ بهره به 23 درصد و حتی بیشتر شده، مانع از ورود نقدینگی بزرگ به بورس شده است.


بیشتر بخوانید: احتمال افزایش دامنه نوسان در بازار دوم


وی ادامه داد: واکنش‌ها به نقاط حمایتی قیمت‌ها و گزارش‌های مثبت در حد چند درصد یا یک روز مثبت است و هرگونه رشد قیمتی بیشتر با عرضه فروشندگان و عقب نشینی به قیمت‌های پایین‌تر مواجه می‌شود.

احسان جوادی عنوان کرد: به نظر می‌رسد در هفته جاری از رشد یا افت محسوس شاخص خبری نباشد و باتوجه به افزایش یا کاهش تنش‌ها و اخبار سیاسی مثبت و منفی، نوسان محدود در شاخص کل و بازار را شاهد باشیم.

خبرنگار: مژده ابراهیمی

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + شش =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان