شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
کد خبر : 7273

احتمال ورود کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع نوسانات اخیر بورس

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، حسن شجاعی علی آبادی درباره روند نزولی بورس در روزهای اخیر گفت: در چند ماهه اخیر نگرانی‌های مختلفی از سوی کارشناسان و نمایندگان مجلس درباره بورس وجود داشته است . وی ادامه داد: در جلساتی که با مسئولان اقتصادی در مجلس و دستگاه‌های اجرایی داشتیم نگرانی‌ها را بیان کردیم

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، حسن شجاعی علی آبادی درباره روند نزولی بورس در روزهای اخیر گفت: در چند ماهه اخیر نگرانی‌های مختلفی از سوی کارشناسان و نمایندگان مجلس درباره بورس وجود داشته است .

وی ادامه داد: در جلساتی که با مسئولان اقتصادی در مجلس و دستگاه‌های اجرایی داشتیم نگرانی‌ها را بیان کردیم از جمله دو ماه قبل در دفتر وزیر اقتصاد گفتم بورس مایه نگرانی است و اگر به درستی مدیریت نشود دچار مخاطرات می‌شود.

بیشتر بخوانید:
آیا رشد بورس ادامه‌دار است؟

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم عنوان کرد: دولت اگر به قصد جمع آوری نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید و تامین سرمایه واحدهای تولیدی بورس رونق دهد امر خوبی محسوب می‌شود چون موجب هدایت نقدینگی سرگردان جامعه به تولید می‌شود و بهترین ابزار جذب این نقدینگی بورس است.

وی افزود: اگر قصد دولت به منظور جبران کسری بودجه اقدام به رونق بازار سرمایه کند اقدام درستی نیست و قطعا دچار مشکلات و آسیب‌های جدی خواهیم شد.

شجاعی علی آبادی بیان کرد: در تعاملات با دولت بر این موضوع تمرکز داریم که بورس باید در خدمت تولید قرار بگیرد و طرح‌های مطرح شده درباره بورس در مجلس به منظور جذب نقدینگی توسط بورس و هدایت آن به سمت تولید است.

بیشتر بخوانید:
بورس دوباره به رنگ سرخ درآمد

مجلس ورود می کند؟

وی ادامه داد: کمیسیون اصل 90 درباره طرز کار قوای سه گانه حق ورود دارد و در صورت طرح شکایت اگر احساس شود طرز کار مسئولین دولتی در بورس ایراد دارد اینکمیسیون به لحاظ قانونی امکان ورود در این موضوع دا شته و در صلاحیت قرار می‌گیرد.

وی افزود: ورود کمیسیون اصل 90 به موضوعات مختلف منوط به شکایت از طرز کار است و تاکنون شکایت خاصی نرسیده اما اعضای کمیسیون می‌توانند نسبت به دستگاه‌های اجرایی شکایت خود را ارائه دهند.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر جایی احساس کنیم دولت بورس را به خوبی مدیریت نمی‌کند و مشکلات بوجود بیاورد امکان شکایت برای ورود به موضوع وجود دارد.

بیشتر بخوانید:
آقایان! با اعتماد مردم بازی نکنید

منبع: خانه ملت

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان