شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
کد خبر : 59326

مدیرعامل کارگزاری امین سهم اعلام کرد:

اثر منفی نرخ سود بانک‌ها، قیمت‌گذاری دستوری و سیاستگذاری حامل‌های انرژی بر بازار سهام

اثر منفی نرخ سود بانک‌ها، قیمت‌گذاری دستوری و سیاستگذاری حامل‌های انرژی بر بازار سهام
مدیر عامل کارگزاری امین سهم با بیان اینکه به دلیل ادامه سیاست های پولی و بی توجهی به بازار سرمایه شاهد عدم ورود نقدینگی جدید به بازار سهام هستیم، گفت: با وجود وعده های بانک مرکزی اما اگر سری به بانک ها حتی بانک های دولتی بزنید با پیشنهاد نرخ سود سپرده بالا مواجه می شوید که این موضوع از دلایل رکود معاملات بورس است.

به گزارش شهر بورس، روند معاملات بازار سهام و بی توجهی سیاست‌گذاران به ادامه دار شدن رکود ۲.۵ ساله بازار، شرایط سختی را پیش روی سهامداران شرکت های بورسی به خصوص سهامداران وفاداری که طی ماه های گذشته به امید بازگشت روند صعودی در بازار ماندند اما برخلاف وعده ها، اگر در بازار دیگری سرمایه گذاری می کردند امروز قطعا شرایط بهتری داشتند.

براساس گزارش سنا، امیر سیدی، مدیرعامل کارگزاری امین سهم در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) سیاست گذاری کلان در بازار پول و نیز تصمیم های وزارت صمت در زمینه قیمت گذاری ها و سیاست های دولت در حامل های انرژی را از جمله عوامل اثرگذار در رکورد بورس عنوان می کند و می گوید: در وضعیت فعلی مشکل اصلی بازار سرمایه، سیاست گذاری کلان در بازار پول است که برخلاف وعده ها شاهد رویدادهای دیگری هستیم. همچنین وزارت صمت در زمینه قیمت گذاری ها طی ماه های گذشته کماکان بر صنایع فشار می آورد و سیاست های دولت در حوزه حامل های انرژی نیز فاکتور دیگر در جهت کسادی بازار سهام است.

او افزود: مهمترین نکته، مربوط به بخش سیاست پولی است که باعث شده حجم معاملات به شدت کاهش یابد و دیگر شاهد وجود نقدینگی در بازار نباشیم.


بیشتر بخوانید: قیمت ها در بازار سهام ارزنده است

به گفته سیدی، این مساله بیش از دیگر مسایل شرایط بازار سهام را سخت کرده است، بانک مرکزی هم چندین بار وعده کاهش نرخ سود بانکی به ۲۰ درصد را داد اما بیشتر از دو هفته بر روی وعده ای که داده بود ایستادگی نکرد و به صورت خاموش سیاست خود را به حالت اولیه بازگرداند.

مدیرعامل کارگزاری امین سهم اظهار داشت: با اینکه بانک مرکزی اعلام کرده بود که در حال برخورد با نرخ سود بالا است اما اگر سری به بانک ها حتی بانک های دولتی بزنید، آن ها پیشنهاد نرخ سود سپرده بالا را به مشتریان خود می دهد که این اقدام قطعا بدون هماهنگی بانک مرکزی امکان پذیر نیست.

او ادامه داد: از سوی دیگر اکنون در بازار کامودیتی ها تحت تاثیر برخی از سیاست گذاری های فدرال رزرو شاهد کاهش قیمت در محصولاتی مانند فلزات اساسی بوده ایم که این موضوع نیز در روند بازار تاثیر گذاشته است.

سیدی در پایان گفت: باید طبقه بندی کرد که وجود چه مشکلات اساسی باعث شده است بازار سهام به این حال در آید و به صورت جدی در جهت احیای بازار و رفع موانع فعلی قدم برداشت.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + 8 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان