شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
کد خبر : 2424

وزیر امور اقتصاد مطرح کرد؛

اثر آزادسازی سهام عدالت بر بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، فرهاد دژپسند در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد، اظهار داشت: یکی از جنبه های بهبود فضای کسب‌ و کار ، کناره گیری دولت از تصدی گری اقتصادی از طریق انواع واگذاری‌ها است که خوشبختانه تجدید نظر اساسی صورت گرفته و تا حد ممکن از طریق بورس انجام خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، فرهاد دژپسند در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد، اظهار داشت: یکی از جنبه های بهبود فضای کسب‌ و کار ، کناره گیری دولت از تصدی گری اقتصادی از طریق انواع واگذاری‌ها است که خوشبختانه تجدید نظر اساسی صورت گرفته و تا حد ممکن از طریق بورس انجام خواهد شد که محیطی شفاف، شیشه‌ای و کاملاً رقابتی است.

وی ادامه داد: روش‌ فراگیر دیگر هم صندوق‌های قابل معامله ETF است که اخیرا” پذیره‌نویسی یکم ( شامل بانک های تجارت ، صادرات ، ملت و بیمه البرز و اتکایی امین) ، آغاز شده و تمام مردم می‌توانند در پذیره‌نویسی حضور داشته باشند. این نوع واگذاری ، عین مردمی کردن اقتصاد است که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم مورد توجه جدی قرار گرفته است.

این وزیر افزود: اگر دولت به‌دنبال تأمین منابع مالی بود باید سهام باقی‌مانده را به‌ صورت بلوکی واگذار می‌کرد اما در این روش تخفیف برای مردم در نظر گرفته شده است. سال گذشته واگذاری باقی‌مانده سهام دولت در پنج پالایشگاه و بیمه البرز به‌صورت بلوکی عرضه شد اما ترجیح دولت این است که برای واگذاری مالکیت اموال از روش دیگر بهره‌ بگیرد.

اقدام دولت در عرضه صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) آثار پولی و مالی منفی ندارد

دژپسند ادامه داد: طبق قانون‌ ، دولت می تواند از محل مولدسازی و واگذاری 61 هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد و صرف ردیف‌های مختلف عمرانی و هزینه‌‌ای بودجه کند. بنابراین اقدام دولت در عرضه صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) آثار پولی و مالی منفی ندارد و موجب مردمی کردن اقتصاد، توزیع ثروت و کوچک‌سازی دولت می‌شود.

وی درباره سهام عدالت گفت: آزادسازی سهام عدالت در شرایط حاضر از دو جنبه دارای اهمیت است. یکی از این نظر که در شرایط بحران ناشی از کرونا می‌تواند گشایشی در کار مردم محسوب شود. از سوی دیگر می‌تواند تعمیق و رونق هرچه بیشتر بازار سرمایه را به‌همراه داشته باشد. با آزادسازی سهام عدالت حدود 400 هزار میلیارد تومان به‌ ارزش بازار سرمایه افزوده شده است.

وی ادامه داد: آزادسازی سهام عدالت در یکی از بهترین زمان‌های ممکن اتفاق افتاد. چون کرونا زندگی اقشار مختلف جامعه را تحت تأثیر قرار داده و از این‌رو دارندگان می‌توانند سهام را عرضه و منابع حاصل را صرف زندگی کنند. جدا از این آزادسازی سهام عدالت باعث شده عمق بازار سرمایه افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:
دارندگان سهام عدالت تاکنون چقدر سود کرده‌اند؟

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان