شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر : 17886

مدیرعامل کارگزاری جهان سهم در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد؛

اتفاقات بورس تهران در هر جایی می‌افتاد، بازار را تعطیل می‌کردند

اتفاقات بورس تهران در هر جایی می‌افتاد، بازار را تعطیل می‌کردند

مدیرعامل کارگزاری جهان سهم مدعی شد که اتفاقات بورس تهران اگر در هر جای دیگری رخ می‌داد، بازار را تعطیل می‌کردند.

فرشید اردبیلیون جهانی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره روند بازگشایی سهام پس از شرکت در مجمع، اظهار داشت: نخستین ایرادی که به بازگشایی سهم‌ها می‌توان گرفت، عدم اعلام EPS شرکت‌هاست. سهام، یک دارایی مالی است و قیمت آن بر مینای پیش‌بینی سال‌های آینده انجام می‌شود.

وی افزود: فعالان بازار، EPS شرکت‌ها برای یک و یا دو سال آینده را در اختیار ندارند و شرکت‌ها هم یا نمی‌توانند درآمد خود را پیش‌بینی کنند و اگر هم این کار را انجام بدهند، با واقعیت هم‌خوانی نخواهد داشت. همین موضوع هم کار قیمت گذاری سهم را مشکل می‌کند و باعث می‌شود قیمت گذاری صرفاً بر مبنای عرضه و تقاضا شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید:‌ آیا شاخص محدوده مقاومت یک میلیون و ۳۰۰ را حفظ خواهد کرد؟

مدیرعامل کارگزاری جهان سهم، ادامه داد: سهم‌های گروه پالایشی که سه‌شنبه بازگشایی شدند، EPS خود برای امسال و سود خود در سه ماهه نخست را هم اعلام نکردند. مدیران شرکت‌ها هم می‌گویند که «دلیل عدم اعلام EPS، غیر قابل پیش‌بینی بودن قیمت‌ها است» در این شرایط امکان قیمت گذاری سهم‌ها وجود ندارد که اگر این اتفاق در هر جای دنیا رخ می‌داد، بورس را تعطیل می‌کردند اما در بورس تهران این اتفاقات رخ می‌دهد.

اردبیلیون جهانی به انتقاد از عملکرد وزارت نفت پرداخت و گفت: سهم‌های پالایشی در فاصله دو روز مانده به مجمع، ۵۰ تا ۱۰۰ درصد سود شناسایی کردند که این اتفاق باید در مردادماه رخ می‌داد. در این شرایط می‌توان گفت که خریداران به صورت شانسی اقدام به خرید کردند و فروشندگان هم متضرر شدند. این هم مشکل وزارت نفت است.

وی یادآور شد: زمانی که امکان پیش‌بینی آینده وجود نداشته باشد، بازار مبنای تحلیلی ندارد و این فقط عرضه و تقاضا است که قیمت‌ها را تعیین می‌کند. شرکت‌ها حداقل باید EPS یک ساله خود را اعلام کنند. در شرایط کنونی، امکان پیش‌بینی روند بازار سخت و غیر ممکن است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان