صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
کد خبر : 98507

ابراز امیدواری «عشقی» برای آغاز کار بورس بین‌الملل تا پایان سال

ابراز امیدواری «عشقی» برای آغاز کار بورس بین‌الملل تا پایان سال
رئیس سازمان بورس گفت: موافقت بورس بین الملل در سازمان اعلام شده و دوبار فراخوان برای بورس بین‌الملل صادر شد و امیدواریم تا پایان سال بورس بین‌الملل آغاز به کار کند.

به گزارش شهر بورس مجید عشقی رییس سازمان بورس در پنل تامین مالی مناطق آزاد از بازار سرمایه، گفت: بنگاه‌های اقتصادی و فعالان اقتصادی با ظرفیت بازار سرمایه آشنایی ندارند و این باعث عدم استفاده این شرکت ها از ظریفت‌های بازار سرمایه و در پی آن عدم رشد بیشتر بازار سرمایه شد.

عشقی نمایشگاه کیش اینوکس را محفل خوبی برای رایزنی دانست و ادامه داد: از سال ۱۳۸۰ که بحث خصوص سازی آغاز شد شرکت های کوچک و متوسط وارد بازار شدند اما شرکت های متوسط که فروش حدود ۵ هزار میلیارد تومان دارند و تعدادشان هم زیاد است به دلیل عدم آشنایی با ابزار های بازار‌های مالی به این بازار ورود نکردند.

رئیس سازمان بورس با اشاره به اینکه اولین شعبه بازار سرمایه امروز در خارج از تهران برگزار می‌شود گفت: تامین مالی در مناطق آزاد داشتیم اما تعداد این شرکت ها انگشت شمار بودند و این امر باید جدی تر دنبال شود. ما نیازمند خلاقیت و نوآوری در ابزار های مالی هستیم تا بتوانیم از ظرفیت های مناطق بازار استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید:مزایده فاما بی نتیجه بود


عشقی در ارتباط با بورس بین‌الملل گفت: موافقت بورس بین الملل در سازمان اعلام شده و دوبار فراخوان برای بورس بین‌الملل صادر شد و امیدواریم تا پایان سال بورس بین‌الملل آغاز به کار کند.

وی ادامه داد: با راه اندازی بورس بین‌الملل بستری جدیدی فراهم می‌شود که تأمین مالی از طریق سرمایه‌گذاری خارجی را داشته باشیم. یکی از اهداف جذب سرمایه‌گذاری خارجی از طریق اوراق بدهی است. همچنین با استفاده از تکن سازی برخی دارایی ها، منابعی را جذب می کنیم تا محدودیت ها رفع شود.

رئیس سازمان بورس با اشاره به اینکه ارزش دارایی بسیاری از شرکت ها با توجه با کارشناسی های صورت گرفته ۳ برابر آن چیزی است که در بازار قیمت می خورد گفت: تامین سرمایه ها باید گسترش یابد و یکی از راهکارها حضور مناطق آزاد است که ظرفیت دارند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + 8 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان