صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۴۴
کد خبر : 124520

آینده صندوق‌های طلا چه خواهد شد؟

آینده صندوق‌های طلا چه خواهد شد؟
طی هفته‌ها و روزهای اخیر و پس از تنش‌های سیاسی و نظامی، صندوق‌های طلا رشد قابل توجهی داشتند. آینده این صندوق‌ها چه خواهد شد؟

رباب وفایی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت صندوق‌‎های طلا پس از حمله ایران به مواضع رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: قیمت طلای جهانی طی هفته گذشته موفق به ثبت رکورد تاریخی در سقف ۲۴۰۰ دلاری شد. این رکوردشکنی در حالی اتفاق افتاد که تمامی آمار و ارقام، حاکی از تقویت رقیب این فلز گران‌بها یعنی دلار بودند.

وی با بیان اینکه «بعد از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، سناریوهای مختلفی مبنی‌بر نوع واکنش ایران به مسائل مزبور مطرح شد.»، افزود: تنش‌های خارجی و افزایش قیمت انس جهانی طلا در کنار حرکت صعودی دلار دلیل مضاعف شد تا شاهد افزایش قیمت طلا و توجه به صندوق های طلا باشیم.

این کارشناس صندوق‌های طلا ادامه داد: سودهای کوتاه مدت خوبی هم نصیب معامله گران این حوزه شد و توانستند پوشش ریسک خوبی به مجموعه دارایی های خود ببخشند. علی رغم افت و خیز در روند ماه‌های اخیر، نسبت به بقیه بازارها حال و روز بهتری داشت.

وفایی عنوان کرد: طی حملات ایران به مواضع اسرائیل، تتر تا بالای ۷۰ هزار تومان هم معامله شد. بعد از کاهش هیجانات به 68 هزار تومان کاهش یافت. به نظر هیجان اولیه کاهش یافت اما واکنش ها و اخبار پیرامون اوضاع در چند روز آتی مهم خواهد بود.

وی درمورد آینده طلا، گفت: تا زمانی‌که فضا مبهم باقی ‌بماند، جریان پول ترجیحا به‌رغم حباب موجود در این ابزارها به سمت دارایی‌های امن در بازار طلا و سکه خواهد رفت و صندوق‌های طلا هم محل سرمایه گذاری مورد توجه برای اهالی بازار خواهند بود اما قطعا کاهش تنش‌ها می‌تواند منجر به کاهش قیمت‌ها و بازگشت آرامش به بازار‌ها شود.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: این روزها هیجان خرید صندوق طلا بالا است و باید با وسواس بیشتری معامله کرد به خصوص اگر افرادی دنبال اهداف کوتاه مدتی و استفاده از هیجانات بازارهاست.

وفایی گفت: با توجه به معامله صندوق ها و شمش در سقف و بیشترین قیمت های چند ماه اخیر صندوق های طلا ،حتی خرید دارایی با ارزش ذاتی مانند طلا هم نباید در قیمت‌های مثبت هیجانی در کوتاه مدت صورت گیرد، در چنین شرایطی توصیه به خرید و سرمایه گذاری پله ای صورت می گیرد، هرچند تجربه نشان داده که در روند بلندمدت با توجه به شرایط اقتصادی سیاسی همیشه دارایی امن و مطمئنی بوده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان