شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر : 8153

آیا فروش سهام عدالت متوقف شده است؟

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، فرآیند فروش و واریز پول سهام عدالت از همان ابتدا کند بود و همین موضوع موجب اعتراض سهامداران شد اما طبق اظهارات مدیران کارگزاری‌ها به نظر می‌رسد طی چند هفته گذشته این فرایند کندتر شده است. در روزهای شروع کاهش شاخص بورس، برخی از فعالان بازار سرمایه با انتقاد

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، فرآیند فروش و واریز پول سهام عدالت از همان ابتدا کند بود و همین موضوع موجب اعتراض سهامداران شد اما طبق اظهارات مدیران کارگزاری‌ها به نظر می‌رسد طی چند هفته گذشته این فرایند کندتر شده است.

در روزهای شروع کاهش شاخص بورس، برخی از فعالان بازار سرمایه با انتقاد از عملکرد کارگزاری‌ها و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به عنوان ناظر بازار، علت افت شاخص کل را فروش عمده سهام عدالت عنوان کردند.

ادعایی که حسین فهیمی، سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت آن را رد کرد. او می‌گوید: فروش سهام عدالت باعث نزولی شدن شاخص بورس نشده و نکته‌ای که این روز‌ها در این رابطه مطرح می‌کنند صحت ندارد.

او تاکید می‌کند: از ابتدای آزادسازی سهام عدالت، بیش از شش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سهام عدالت فروخته شد، اما بازار منفی نشد. در این روز‌ها جمعا ۶۰۰ میلیارد تومان سهام عدالت فروخته شده است. پس نمی‌توان گفت که فروش سهام عدالت تاثیر منفی بر بازار گذاشته است.

پس از این انتقادها، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در روز 27 مرداد ماه اعلام کرد که از این پس سهام عدالت به صورت بلوکی فروخته می‌شود.

بیشتر بخوانید؛
علت اصلاح شدید شاخص بورس چه بود؟
مدیرعامل فرابورس: پول های پارک شده به بازار برمی گردد
الزام سهام داران عمده به بازارگردانی / سرمایه‌گذاری بلندمدت صندوق توسعه ملی در بورس

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از کارگزاری‌ها طی چند هفته اخیر نشان می‌دهد که سهام عدالت به صورت خرد فروخته می‌شود و ناظر بازار اجازه فروش در حجم زیاد را نمی‌دهد.

در این خصوص محمدحسین اسماعیل‌پور، مدیر پذیرش و امور شعب کارگزاری بانک انصار گفت: در روز 15 شهریور ماه ما همه سهم‌ها را برای فروختن فرستادیم اما ناظر فقط اجازه فروش سهم «جم» را به ما داد که براساس آن 300 میلیارد تومان از این سهم را فروختیم.مدیر مالی کارگزاری بانک ملت نیز به محدود بودن فروش سهام عدالت اشاره کرد و گفت: با توجه به محدود بودن بازار، ناظر باید اجازه فروش بدهد و با منفی بودن بازار به کارگزاری‌ها گفته شده فعلا از فروش سهام عدالت دست نگه دارند، ولی درخواست‌های فروش برای ما ارسال می‌شود.

بنا به گفته وی، کارگزاری بانک ملت در روز 13 شهریور تنها یک سهم را فروخته که پول آن حدود 500 میلیون تومان است.

نیما حاجیلو، مدیر معاملات کارگزاری بانک سپه نیز در خصوص علت عدم واریز پول سهام عدالت گفت: با دستور مقام ناظر بازار، سهام عدالت در بازار قابل فروش نیست و باید به صورت بلوکی فروخته شود، طبیعتا فروش سخت‌تر شده و ممکن است در برخی از روزها هیچ سهامی فروخته نشود. بنابراین واریز پول نیز با تاخیر انجام می‌شود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − پنج =

عبدالمتین حسینی چهارشنبه , 19 مهر 1402 - 19:19

بلوکی منظورشون اینه که فروش ازاده ولی سایت بسته شده😂گوه تو اون روتون که مستقیما نمگید دیکتاتوری رفتار میکنید

پراپ تریدینگ

کمان