نارنجی های جاده مخصوص جدیدترین محصول خود را به صورت پیش فروش به متقاضیان واجد شرایط عرضه کرده اند.

این طرح پیش فروش از ساعت ۱۴ روز ۱۶ اسفند (چهارشنبه) آغاز می شود و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت.

آن طور که اطلاعیه فروش منتشر شده برای سهند S نشان می دهد این محصول علاوه بر متقاضیان عادی در تیررس انتخاب مادران دارای دو فرزند که مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند و همچنین دارندگان خودروهای فرسوده قرار دارد.

به نظر می رسد خودروسازی سایپا با توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین بحث اسقاط خودروهای فرسوده، ۵۰ درصد از تیراپ عرضه سهند S را در اختیار مادران دارای دو فرزند و بیشتر که مشمول قانون یاد شده هستند قرار ی دهد و از طرف دیگر ۲۰ درصد را نیز به صاحبان خودروهای فرسوده اختصاص می دهد و الباقی تیراپ عرضه جدیدترین محصول خود را به متقاضیان عادی اختصاص می دهد.

مدیران فروش سایپا به طور مشخص اعلام نکرده اند که قرار است این محصول نوبرانه با چه رنگهایی در اولین دور از عرضه در اختیار مشتریان قرار گیرد.

آنچه در اطلاعیه خودروسازی سایپا در ارتباط با پیش فروش سهند S خودنمایی می کند مبلغ پیش پرداخت در نظر گرفته شده برای این خودرو است.


بیشتربخوانید: دور بعدی فروش خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه چه زمانی خواهد بود؟


نارنجی های جاده مخصوص مبلغ ۲۲۴ میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت به متقاضیان اعلام کرده اند. چنانچه فرض کنیم این مبلغ، ۵۰ درصد قیمت نهایی خودرو باشد بنابراین مجوز قیمتی صادر شده برای این خودرو، باید حدود ۴۵۰ میلیون تومان باشد.

البته این قیمت ممکن است در مجوز جدید قیمتی که در سال آینده برای خودروسازان صادر می شود افزایش یافته و متقاضیان باید سهند را با قیمت روز از خودروسازی سایپا تحویل بگیرند.

خودروساز ساکن کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص بازه تحویل سهند S را مرداد تا اسفند سال ۱۴۰۳ اعلام کرده است. بنابراین این خودرو زودتر از تابستان سال آینده به متقاضبان تحویل داده نمی شود.

با توجه به اینکه این اولین عرضه سهند S توسط خودروسازی سایپا است بنابراین این امکان وجود دارد که شرکت کنندگان در این طرح پیش فروش به نوعی دست بالا را در بازار داشته و بتوانند قیمت بازاری سهند S را تعیین کنند.

برآورد می شود قیمت بازاری سهند S (بخصوص در ماههای ابتدایی تحویل) فاصله معناداری با قیمت کارخانه ای داشته باشد.

البته این فاصله قیمتی به شرطی پا بر چا خواهد بود که سیاست گذار همچنان بر قیمت گذاری دستوری برای محصولات تولیدی خودروسازان اصرار داشته باشد.

براساس اخبار منتشر شده حصور سهند S، جا را در سبد محصولاتی خودروسازی سایپا برای ساینا تنگ خواهد کرد و این احتمال وجود دارد که نارنجی های جاده مخصوص قید تولید ساینا را بزنند و سهند S  را جایگزین آن کنند.

پیش بینی می شود با توجه به اولین عرضه سهند S متقاضیان استقبال خوبی از این محصول جدید خودروسازی سایپا کنند.