شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
کد خبر : 49678

آغاز واردات خودرو از خرداد 1401

آغاز واردات خودرو از خرداد 1401
وزیر صنعت، معدن و تجارت از تأمین منابع ارزی و آغاز واردات خودرو از خردادماه سال آینده خبر داد.

به گزارش شهر بورس، سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دستور رئیس جمهور برای تقویت تولید شرکت‌های خودروسازی اظهار داشت: قیمت‌ها نامتعادل و خیلی بیشتر از آن چیزی است که در کارخانه‌ها تولید می‌شود و فاصله بین تولید و تقاضا نامتعادل است.

وی در خصوص لزوم افزایش تولید خودرو در سال آتی خاطرنشان کرد: برحسب آمار، امسال میزان تولید رقمی زیر یک‌میلیون دستگاه خواهد بود. با این حال برای سال آینده باید یک‌میلیون و 500 دستگاه خودرو تولید شود.

وزیر صمت ادامه داد: برای رسیدن به اهداف، هر دو شرکت سایپا و ایران خودرو باید به صورت ماهانه و هفتگی برنامه داشته باشند. در همین خصوص برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید: مبلغ وام در سال ۱۴۰۱ مشخص شد


فاطمی امین افزود: در تولید موتور و بدنه و رنگ مشکلی نداریم و برای تولید بیش از یک‌میلیون و 500 محدودیت سخت‌افزاری نداریم، اما باید نظمی در زنجیره و تولید ایجاد و مدیریت کنیم.

وی درباره تأمین قطعه خودرو‌های دپو شده هم اعلام کرد: 17 تراشه‌ای که درجاهای مختلف خودرو به کار می‌رود و بیشتر خودروساز‌های دنیا دچار مشکل هستند، باعث شده است که در تولید وقفه بیفتد، اما برای شش ماه دوم سال قرارداد‌ها مشخص شده است و نگرانی نخواهیم داشت و برای نیمه اول تأمین‌کنندگانی پیدا کردند که تأمین خواهد شد تا روال عادی تولید خودرو را داشته باشیم و تا اول اردیبهشت، تولید خودرو‌های تولیدی به‌اندازه استاندارد انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اینکه تولید خودرو با کیفیت پایین ممنوع است و آیا نظارتی صورت می‌گیرد؟ تصریح کرد: مهم‌ترین نکته کیفیت قطعات و تعامل بین قطعه ساز و خودروساز است و مشکل اصلی خودروساز این است که با تأخیر پول را می‌دهد و قطعه ساز هم به‌موقع قطعه را تحویل نمی‌دهد، اما تأمین مالی زنجیره تسهیل شده است و اگر پرداخت مبلغ به‌موقع باشد کیفیت و قیمت هم ساماندهی می‌شود.

آغاز واردات خودرو از خرداد 1401 - خودروهای وارداتی مشخص شدند

فاطمی امین درباره واگذاری مدیریت دولتی در شرکت‌های خودروسازی هم گفت: 40 درصد سهام در سایپا و 25 درصد سهام در ایران خودرو داریم که این خود سهام‌داری است و سهام دولت وثیقه است و قابل واگذاری نیست البته هیچ مانعی ندارد و قیمت‌گذاری آغاز شده است و هم ایران خودرو و سایپا کارشناس دادگستری دارند و قرارداد آن‌ها بلوکی خواهد بود.

وزیر صمت ادامه داد: در چند ماه آینده بلوک سهام‌ها در بورس عرضه می‌شود و کم‌کم به سمت واگذاری مدیریت دولتی حرکت می‌کنیم.

وی درباره واردات خودرو و ارز مورد نیاز هم گفت: سال آینده می‌توانیم تأمین کنیم و منابع ارزی تأمین می‌شود، صادرات خوب بوده است و محدودیت منابع مالی وجود نخواهد داشت و از خردادماه شاهد واردات خودرو خواهیم بود.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان