شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر : 3113

آغاز معاملات بورس با ۹۰ دقیقه تاخیر/ شاخص ۲۰ هزار واحد ریخت

پس از یک ساعت و ۳۰ دقیقه تاخیر، سرانجام معاملات نمادهای بورسی بازار سهام از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، پس از یک ساعت و ۳۰ دقیقه تاخیر، سرانجام معاملات نمادهای بورسی بازار سهام از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه آغاز شد. اختلال در سامانه معاملاتی موجب شد تا امروز معاملات نمادهای بورسی نتواند همزمان با معاملات فرابورس آغاز شود موضوعی که موجب اعتراض بسیاری از معامله‌گران شد.

با این حال در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات (تا ساعت ۱۱) شاخص کل حدود ۲۰ هزار واحد سقوط کرد که بخشی از آن ناشی از همین اختلال در سامانه معاملاتی بود. در کنار این جو منفی، فشار عرضه در نمادهای بزرگ نظیر فولاد و فملی نیز موجب تشدید این افت شد. در جریان معاملات آغازین، سه نماد فارس، فولاد و فملی به ترتیب با ۲۷۷۳، ۲۵۷۹ و ۱۷۹۷ واحد بیشترین تاثیر را در سرخ‌پوشی بازار سهام داشتند. در این میان معاملات مثبت در نماد پارس و تاثیر مثبت ۹۳۷ واحدی این نماد نیز نتوانست از شدت این سقوط بکاهد.

در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات بورس، بیش از ۴۰۰ هزار معامله صورت گرفت که طی آن بیش از ۳ میلیارد سهم با ارزشی بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد ریال دادوستد شدند. این در حالی است که ارزش معاملات فرابورس ۲ ساعت پس از شروع بازار، بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال به ثبت رسد.

معاملات امروز بازار سهام در حالی پیگیری می‌شود که پس از پایان ساعت معاملاتی امروز، بازار به دلیل تعطیلات عید فطر تا روز سه‌شنبه تعطیل خواهد بود.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + ده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان