شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
کد خبر : 58033

آغاز اجرای قانون پایانه‌ های فروشگاهی با شرکت‌ های بورسی

آغاز اجرای قانون پایانه‌ های فروشگاهی با شرکت‌ های بورسی
شروع اجرای قانون پایانه های فروشگاهی با شرکت های بورسی آغاز شده است.
به گزارش شهر بورس، رییس سازمان امور مالیاتی در خصوص اجرای قانون پایانه های فروشگاهی توضیحاتی را ارائه داده است.
بر اساس گزارش اقتصادآنلاین، رییس سازمان امور مالیاتی در همایش تبیین نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌ مؤدیان برای شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس بیان کرد: ما از شورای عالی هماهنگی سران سه قوه درخواست کردیم به ما اجازه دهند قانون را مرحله‌ای و تدریجی اجرا کنیم. زیرا تلقی قانونگذار اجرای یک باره قانون بود. اما چون قانون همه آحاد کشور را درگیر می‌کند، ما برای آنکه قانون را به صورت ملایم اجرا کنیم و در اقتصاد براثر اجرای قانون تنشی وارد نشود، این مجوز را دریافت کردیم که قانون به صورت مرحله‌ای تا پایان سال ١۴٠٢ به اجرا در آید و هر سه ماه یکبار یک گروه از فعالان اقتصادی فراخوان می‌شوند. گروه اول با شرکت‌های بورسی آغاز شد. زیرا شرکت‌های بورسی بیشترین فعالیت را دارند و بخش بزرگی از اقتصاد و تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می‌دهند و در عمل قدمی بلند در اجرای قانون برداشته می‌شود.
 وی افزود: از سویی دیگر شرکت‌های بورسی بسیار شفاف هستند و اطلاعات مربوط به آنها در اختیار سایر آحاد جامعه قرار می‌گیرد و به همین دلیل پیوستن شرکت‌های بورسی به سامانه مودیان کار آسانی است و با دسترسی که ما به آنها قرار می‌دهیم می‌توانند به سامانه ما بپیوندند و با ساز و کارهایی که تعریف میکنیم صورت حساب الکترونیکی دریافت کنیم. ما اعتقاد داریم این شروع مهم مهمترین گام ما در اجرای قانون خواهد بود.

منظور گفت: ما برای اجرای قانون نیازمند تمهیداتی بودیم. اول آماده سازی که در ٩ ماهه اول دولت انجام شد. دستور بعدی مقررات اجرای قانون بود. مثلا ضوابط مالی و دستورالعمل‌های پذیرنده‌ها و دستورات فنی که باید ارتباط ما و شما را مشخص کند. این اقدامات نیز انجام شد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 14 =

پراپ تریدینگ

کمان