شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
کد خبر : 69008

آربیتراژ ارز دیجیتال چیست؟

آربیتراژ ارز دیجیتال چیست؟
این روزها فعالان و علاقمندان ارزهای دیجیتال واژه آربیتراژ را زیاد می‌شنوند اما آربیتراژ ارز دیجیتال چیست؟

به گزارش شهر بورس، بسیاری از فعالان ارز دیجیتال این روزها برای کاهش ریسک و سود بهتر توصیه به آربیتراژ می‌کنند اما آربیتراژ ارز دیجیتال چیست؟

آربیتراژ ارز‌های دیجیتال یکی از راه‌های کسب سود از طریق این دارایی‌های دیجیتال است. به طور کلی، می‌توان گفت که این روش کسب سود نسبت به معاملات و ترید ساده‌تر و کم‌‌ریسک‌تر است.

آشنایی با آربیتراژ ارز دیجیتال

آربیتراژ یک اصطلاح اقتصادی، به معنای کسب سود از تفاوت قیمت یک دارایی بین چند بازار متفاوت است. این روش که سود مناسب و ریسک کمی دارد برای ارز‌ها، کالاها، سهام‌ها و ارز‌های دیجیتال به‌کار می‌رود.قیمت ارز‌های دیجیتال در صرافی‌های ارز دیجیتال یکسان نیست. به دلیل وجود هزاران صرافی ارز دیجیتال در سراسر جهان، این ارزها با قیمت واحد و یکسان معامله نمی‌شوند و اختلاف اندکی میان قیمت‌های ارائه شده در پلتفرم‌های معاملاتی وجود دارد. با وجود اینکه شاید اختلاف قیمت بین ارز‌های دیجیتال در بین صرافی‌ها چندان قابل توجه نباشد، اما می‌توان از همین اختلاف اندک، سود مناسبی به کمک آربیتراژ کسب کرد.


بیشتر بخوانید: چطور با رمز ارز ثروتمند شویم؟


آیا آربیتراژ آسان است؟

باید توجه داشت که با وجود اینکه آربیتراژ روشی کم‌ریسک است اما مساله زمان در آن بسیار اهمیت دارد. اختلاف قیمتی که بین صرافی‌ها وجود دارد ممکن است تنها چند دقیقه دوام داشته باشد و از طرفی رصد چندین صرافی در یک زمان غیرممکن است. مساله کارمزدهای صرافی‌ها نیز یکی دیگر از مشکلات این روش است که می‌تواند گاهی بالا باشد.

نکات مورد توجه در آربیتراژ

باید توجه کنید که بهتر است قیمت صرافی‌هایی را رصد کنید که حجم معاملات بالایی داشته باشند و در صورت اختلاف قیمت مناسب و نه بسیار اندک اقدام به آربیتراژ کنید. همچنین معمولا دو استراتژی منجر به سود در آربیتراژ می‌توان اتخاذ کرد. ابتدا انجام تراکنش‌های کمتر اما با مبالغ بالا و یا انجام معامله‌های متعدد آربیتراژ اما با مقادیر پایین است.

ربات آربیتراژ ارز دیجیتال

همانطور که اشاره شد، رصد قیمت‌های صرافی‌های متعدد برای کاربر با توجه به مدت زمان محدود وی، بسیار دشوار است. از همین جهت است که ربات‌هایی طراحی شده‌اند که با رصد قیمت‌های صرافی‌ها به کاربر سیگنال آربیتراژ را می‌دهند. ربات‌های 3Commas، Cryptohopper و HassOnline تعدادی از این ربات‌ها هستند. نکته مهم این است که قیمت اشتراک این ربات‌ها و تعداد صرافی‌های مورد پشتیبانی آنها با یکدیگر متفاوت است. از طرفی، با توجه به سخت‌تر شدن شرایط آربیتراژ در سال‌های اخیر، نمی‌توان به صورت ۱۰۰ درصدی به این ربات‌ها اعتماد کرد و نیاز به نظارت انسان بر آنها احساس می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + هفده =

پراپ تریدینگ

کمان