شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر : 30430
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آغاز روند صعودی جدید بورس از مهرماه بسته هستند

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

آغاز روند صعودی جدید بورس از مهرماه

آغاز روند صعودی جدید بورس از مهرماه

یک کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد که روند صعودی جدید بورس از اواسط مهر ماه آغاز خواهد شد.

آراد پورکار در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: از نظر تکنیکالی، مشکل خاصی نداریم و محدوده کنونی برای شاخص کل حمایت قابل توجهی به حساب می‌آید. از این پس به نظر می‌رسد شاخص بیشتر از اینکه با اصلاح قیمتی مواجه شود، با اصلاح زمانی رو به رو خواهد بود. با توجه فرارسیدن زمان انتشار گزارشات 6 ماهه، پیش بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه روند نوسانی فعلی ادامه دار باشد و از اواسط مهرماه، روند خوبی را در بازار ببینیم.

وی به بررسی روند بورس از لحاظ بنیادی پرداخت و گفت: بازار نزدیک به 40 درصد رشد داشت، اما یک سری از نمادها از جمله یک سری از نمادهای بزرگ گروه فلزات اساسی، رشد چندانی نداشتند. با توجه به ارزندگی این نمادها و رابطه مستقیمی که با نرخ دلار دارند، به نظر می‌رسد افت چندانی نخواهند داشت تا بازار روند صعودی جدید خود را آغاز کند.

بیشتر بخوانید: افت مجدد بورس در صورت عدم حمایت

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بسیاری از حقوقی‌ها، اقدام به فروش سهام خود کرده و به سمت صندوق‌های درآمد ثابت و یا طلا رفته‌اند. هنوز جریان نقدینگی به سمت بازار سرازیر نشده است و برخی از تک سهم ها با توجه به بنیاد خوبی که دارند، به صورت بازیگر محور رشد کرده‌اند. در زمانی که بازار وارد اصلاح شود، جریان نقدینگی به سمت نمادهای کوچک‌تر سوق پیدا خواهد کرد و شرایط کنونی بازار نیز به این شکل است.

پورکار، تقارن انتشار اخبار منفی و رسیدن شاخص کل به مقامت را دلیل افت اخیر بورس دانست و ادامه داد: مقاومت‌های در نظر گرفته شده برای شاخص، مقاومت‌های مهمی بودند. زمانی که شاخص به مقاومت یک میلیون و 600 هزار واحد رسید، برخی از اخبار منفی نیز منتشر شدند و این دو عامل، باعث شد که مدیران صندوق‌ها و حقوقی‌ها دست به فروش بزنند و به سمت صندوق‌های درآمد ثابت بروند.

بیشتر بخوانید:۵ دلیل افت بورس در روزهای اخیر/ اصلاح قابل توجهی در پیش نداریم

وی درمورد پیش‌بینی خود از ادامه روند بورس در ماه‎های آینده، گفت: بازار هنوز هم ارزنده است و برخی تک سهم‌ها می‌توانند تا پایان سال اعداد بالاتری را هم ببیند.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال بازگشت شاخص کل به کانال دو میلیون واحد در پایان سال، گفت: شاخص کل ظرفیت رسیدن به سقف قبلی خود را دارد، اما بار روانی که از این موضوع ایجاد می‌شود رسیدن شاخص کل به این محدوده را تا پایان سال سخت می‌کند. با این حال، شاخص می‌تواند تا پایان سال به حوالی یک میلیون و 900 هزار واحد برسد. البته حتماً باید نرخ دلار و کامودیتی‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

آراد پورکار در پایان عنوان کرد: از سهامداران می‌خواهم در کنار تحلیل‌هایی که انجام می‌دهند حتماً جریان نقدینگی را به عنوان یک معیار مهم قرار بدهند.

بیشتر بخوانید: با «انحصار» که ریشه قیمت گذاری دستوری است مبارزه کنیم

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان