صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
کد خبر : 98404

رئیس دانشگاه تبریز:

آذربایجان شرقی به عنوان قطب اقتصادی و صنعتی کشور مطرح است

آذربایجان شرقی به عنوان قطب اقتصادی و صنعتی کشور مطرح است
استان آذربایجان شرقی به عنوان قطب اقتصادی و صنعتی کشور مطرح است و همیشه در تجارت به ویژه در صادرات غیرنفتی پیشتاز است.

به گزارش شهربورس، نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز صبح امروز در پیرامون همایش علمی بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز گفت: در استان آذربایجان شرقی ظرفیت های بسیار خوبی به ویژه تبریز از جمله: شهرک های صنعتی، واحد های تولیدی متعدد و فعالان بخش خصوصی در این راستا حضور دارد‌. همچنین علاوه بر آنها، وجود مفاخر علمی که بیش از چهارهزار استاد و هیئت علمی در استان و ۱۵۰هزار نفر دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی و بیش از ۳۰۰شرکت دانش بنیان وجود دارد.

وی تاکید کرد: استان آذربایجان شرقی به عنوان قطب اقتصادی و صنعتی کشور مطرح است و همیشه در تجارت به ویژه در صادرات غیرنفتی پیشتاز است.

نصراله‌زاده افزود: علاوه بر ظرفیت های مذکور همسایگی با کشورهای دوست مثل آذربایجان، ترکیه، ارمنستان و همچنین نخجوان به عنوان بخشی از کشور آذربایجان موقعیت بسیار خوبی را بوجود آورده است.

رئیس دانشگاه تبریز گفت: رویداد مهمی که امروز در دانشگاه تبریز، تحت عنوان همایش های بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز ۱۴۰۲ اولین رویداد مهم علمی در شمالغرب کشور است که در این دانشگاه برگزار میشود.


بیشتر بخوانید:نگاه‌های سینوسی، فصلی و بخشی اعتماد را از بازار سرمایه می‌گیرد


وی ادامه داد: قطعا در این همایش، مقالات متعددی در ارتباط با اقتصاد شهری، مدیریت شهری، برنامه ریزی و توسعه پایدار ارائه خواهد شد. امیدواریم که ارائه این مقالات در توسعه ی پایدار شهری مفید باشد.

نصراله‌زاده گفت: در این همایش علاوه بر مرور تجربیات موفق شهرهای هوشمند و پایدار جهان که میتواند برای شهر تبریز مفید باشد؛ یکی از موضوعات مهمی که در این همایش برگزار خواهد شد، هوشمند سازی است. امروزه بحث هوشمند سازی در زمینه های مختلف مطرح است که الزاماتی دارد یکی در حوزه سخت افزاری که تحت عنوان اینترنت اشیا مطرح میشود  که شامل زیر ساخت ها، دستگاه ها و امکاناتی است که زمینه هدایت هوشمند را فراهم می‌کند و دیگری در حوزه ی نرم افزاری است که بحث هوشمند سازی و استفاده از هوش مصنوعی است که کاربرد بسیار فراوانی در جهان دارد‌.

وی در ادامه سخنان خود گفت: ما جزو کشور هایی هستیم که به لحاظ علمی در زمینه هوشمند سازی پیشرفت خوبی داشتیم که به روایتی در رده ی سیزدهم یا پانزدهم قرار داریم.

ولی به لحاظ کاربرد در زندگی بسیار فعالیت گسترده ای داشته باشیم.

رئیس دانشگاه تبریز در پایان سخنان خود گفت: قطعا تحول بسیار خوبی به ویژه در زمینه ی سرمایه گذاری و تجارت ایجاد خواهد شد. همچنین در حوزه های مثل مدیریت انرژی، محیط زیست، کنترل ترافیک، حمل و نقل شهری، سلامت و حوزه های دیگر امکان استفاده از این پدیده خواهد داشت.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان