صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۰۱
کد خبر : 94339

در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح شد؛

آخرین وضعیت پرونده معاملات ۱۷ اردیبهشت از زبان رئیس سازمان بورس

آخرین وضعیت پرونده معاملات ۱۷ اردیبهشت از زبان رئیس سازمان بورس
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به تشریح آخرین وضعیت پرونده معاملات ۱۷ اردیبهشت و برخورد با متخلفان پرداخت.

مجید عشقی در گفت‌وگو با شهر بورس درباره دسترسی برخی افراد به اطلاعات نهان در بازار سرمایه و راهکار مقابله با آن گفت: در یک سال گذشته با توجه به برنامه‌هایی که در حوزه نظارت بر بازار داشتیم، الگوریتم‌های نظارتی بسیاری را اجرا کرده و می‌کنیم.

وی افزود: البته کشف دارندگان اطلاعات و رسیدگی به پرونده آنها پیچیده است، چون ایجاد اطلاعات بین معاملات و گردش اطلاعات بسیار پیچیده بوده و معمولاً هم در فضاهای غیررسمی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در واکنش به سوالی مبنی بر اتفاقاتی رخ داده در یکی از نمادهای گروه زراعتی که شائبه وجود رانت اطلاعاتی را به وجود آورد، گفت: ما به صورت جدی این مسائل را پیگیری می‌کنیم. البته ممکن است مدتی زمانبر باشد، سهم هم که اخیراً اتفاقاتی در آن رخ داد در حال بررسی است.

عشقی با اشاره به اتفاقات رخ داده در ۱۷ اردیبهشت‌ماه، سال خاطرنشان کرد: این پرونده نیز کماکان در حال بررسی است. تراکنش تمام افرادی که مورد مشکوک داشتند، بررسی می‌شوند. ما باید جلوی اینها را بگیریم. سامانه‌های نظارتی ما بلافاصله پس از هر اتفاقی که در یک نماد رخ می‌دهد تمام کدهای معاملاتی را بررسی می‌کنند و اگر سوءاستفاده‌ای رخ داده باشد با آنها برخورد می‌شود.

وی درباره وضعیت بازار سرمایه توضیح داد: بازار در حال حاضر در شرایط متعادلی قرار دارد اما به واسطه اتفاقات چند ماه گذشته اعتماد سرمایه‌گذاران آسیب دیده است.


بیشتر بخوانید: حضور رئیس سازمان بورس در «شهر بورس» + عکس و فیلم


رئیس سازمان بورس ادامه داد: در توالی اتفاقات طبیعی است که اعتماد سهامداران به راحتی باز نمی‌گردد اما خوشبختانه شرایط بنیادی بازار به نحوی است که نسبت‌های بنیادی معقول هستند.

عشقی تصریح کرد: زمان کنونی بهترین زمان برای اصلاح پرتفو به حساب می‌آید. البته قطعا همه سهم‌ها یکسان نیستند. سهم‌های خوب با قیمت‌های مناسب داریم و طبیعتا بعضی از سهم‌ها بالاتر از قیمت واقعی خود قرار دارند.

وی گفت: پی بر ای بازار از پی بر ای تاریخی پایین‌تر بوده و شرایط باثبات است. با رسیدن گزارش‌‌های شش ماهه وضعیت سودآوری شرکت‌ها بهتر خواهد شد و با منابع مالی بیشتری بازار جلو خواهد رفت.

رئیس سازمان بورس در پایان گفت: یکی از مشکلات ما در افشای اطلاعات در گزارشگری مالی وجود دارد به دلیل تاریخی بودن این گزارش‌ها است که شاید بدون در نظر گرفتن اثرات تورمی قابل تفسیر نباشد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان