شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر : 15788

آخرین خبر‌ها از آتش‌سوزی پالایشگاه تهران

به گزارش شهر بورس و به نقل از میزان، طبق آخرین اخبار از آتش‌سوزی پالایشگاه تهران فعالیت ماشین‌های حمل سوخت در پالایشگاه تهران ادامه دارد، فعالیت پالایشگاه متوقف نشده است.  آتش نشان‌ها در حال خنک کردن مخازن ال پی جی هستند و امید می‌رود تا ساعاتی دیگر آتش مهار شود. مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران

به گزارش شهر بورس و به نقل از میزان، طبق آخرین اخبار از آتش‌سوزی پالایشگاه تهران فعالیت ماشین‌های حمل سوخت در پالایشگاه تهران ادامه دارد، فعالیت پالایشگاه متوقف نشده است.

 آتش نشان‌ها در حال خنک کردن مخازن ال پی جی هستند و امید می‌رود تا ساعاتی دیگر آتش مهار شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران گفت: آتش‌سوزی پالایشگاه تهران مصدومی نداشته و واحد‌های عملیاتی پالایشگاه نیز آسیبی ندیده‌اند.وی با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است افزود: پس از اطفاء کامل هر چه سریع‌تر پالایشگاه در مدار تولید قرار می‌گیرد.

«شاکر خفایی» همچنین در این‌باره گفت: با توجه به کاهش حجم آتش به ۵ درصد حجم اولیه پیش‌بینی می‌کنیم آتش تا دو الی سه ساعت آینده به طور کامل خاموش شود.

وی تاکید کرد: با توجه به این که هم‌اکنون به مواد سنگین‌تر نفتی رسیده‌ایم، سوختن فرآورده‌ها زمان‌بر بوده و ممکن است تظاهرات بیرونی بیشتری نیز داشته باشد، اما پیش‌بینی ما این است که در صورت خاموش شدن کامل آتش تا چند ساعت آینده و پاکسازی مخزن، پالایشگاه مجددا راه‌اندازی شود.

رئیس روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران اخبار برخی رسانه‌های معاند مبنی بر انفجار‌های متعدد در شب گذشته و سرایت آتش به دیگر نقاط را جعلی عنوان کرده و تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ حادثه‌ای نداشتیم و همکاران تلاشگر ما از اولین لحظات حادثه در شب گذشته تاکنون در حال تلاش برای مهار و جلوگیری از سرایت آتش به دیگر نقاط هستند.

بنا به اعلام شانا، خفایی افزود: آخرین شعله‌های آتش فعلی مربوط به محوطه باند بال مخزن cold slops است که امیدواریم به زودی به صورت کامل خاموش شود.

وی در تشریح اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار در لحظات گذشته گفت: این صدا‌ها مربوط به فروافتادن ورقه‌های داخل مخزن به کف آن است که پس از سوختن فرآورده رخ می‌دهد و به هیچ وجه ارتباطی با انفجار ندارد.

ساعت ۱۹ و ۱۸ دقیقه عصر چهارشنبه (۱۲ خردادماه) حادثه آتش‌سوزی وسیعی به دلیل نشتی یکی از مخازن ضایعات نفتی پالایشگاه تهران رخ داد که گروه‌های امدادی و آتش‌نشانی به‌منظور مهار و خاموش کردن آتش به‌سرعت وارد عمل شدند.

آتش حادثه هم اکنون مهار شده است و تلاش‌ها برای خاموش کردن آتش ادامه دارد؛ خوشبختانه حادثه تلفات جانی نداشته است.

منبع: میزان

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان