شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۸:۲۶
کد خبر : 3307

آخرین اخبار از عرضه اولیه‌های جدید بورس

در روزهای اخیر اخباری از سه شرکت منتشر شده که احتمالا در روزهای آینده سهامداران شاهد عرضه اولیه آنها باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، یکشنبه ۱۱ خرداد ماه سعید زرندی، معاون وزیر صنعت گفت: می‌خواهیم هر هفته یک شرکت تولیدی در بورس عرضه اولیه یا انتشار اوراق داشته باشد و هدف‌گذاری برای ورود ۱۰۰ شرکت به بورس تا پایان امسال انجام شده است. اما کدام نمادها احتمالا در روزهای آینده عرضه اولیه خواهند شد؟

در روزهای اخیر اخباری از سه شرکت منتشر شده که احتمالا در روزهای آینده سهامداران شاهد عرضه اولیه آنها باشند.

درباره شرکت پتروشیمی ارومیه به نظر می‌رسد تا پایان خرداد ماه عرضه اولیه این شرکت انجام شود.

مدیرعامل شرکت پترول گفته است: پتروشیمی ارومیه به زودی بورسی می‌شود و برنامه داریم حداکثر تا آخر خرداد ماه سال جاری پتروشیمی ارومیه عرضه شود.

نماد دیگری که احتمالا در روزهای آینده سهامداران شاهد عرضه اولیه آن باشند، غزر است.

روز چهارشنبه ۷ خرداد قرار بود بخشی از سهام شرکت زر ماکارون با نماد غزر به صورت عرضه اولیه وارد بورس شود. عرضه‌ اولیه که شب قبل از عرضه با انتشار اطلاعیه‌ای از سوی سازمان بورس لغو شد.

دلیل این لغو، افزایش قیمت ماکارونی توسط سازمان حمایت و انتشار اطلاعیه بااهمیت گروه الف از سوی این شرکت در وبسایت کدال بود. افزایش قیمت حدود ۴۵ درصدی که موجب شد برآورد سود زر ماکارون رشدی ۱۰ درصدی داشته باشد.

حال با این اوصاف به نظر می‌رسد، قیمت عرضه اولیه نماد «غزر» نسبت به اطلاعیه قبلی حتی افزایش پیدا کند. موضوعی که موجب اعتراض کارشناسان هم شده است چرا که بسیاری از تحلیلگران قیمت ارائه شده در عرضه اولیه را برای نماد غزر بسیار بالاتر از ارزش واقعی آن می‌دانستند. همچنین افزایش سود ۲۵۰ درصدی میزان سود این شرکت نیز یکی دیگر از نکات قابل بحث تحلیلگران بوده که آنرا غیرواقعی و بلندپروازانه می‌دانند به طوری که ارزش بازار این نماد پیش از ورود به بازار سرمایه ۷۳۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است. از سوی دیگر نسبت P به E بالای این نماد نیز دیگر موردی است که موجب شده برخی تحلیلگران خواستار ارزشگذاری این نماد توسط شرکتی دیگر و کاهش دامنه قیمت عرضه آن شدند.

احتمالا در روزهای آینده عرضه اولیه این نماد هم اعلام خواهد شد.

سومین نماد دیگر که احتمالا سهامداران در روزهای آینده شاهد عرضه اولیه آن باشند، نماد وپویا است.

افسانه اروچی، معاون بازار فرابورس ایران، شرکت سرمایه‌گذاری پویا را تنها نماد درج شده در بازار فرابورس برای عرضه اولیه اعلام کرد و گفت: پویا تنها نماد آماده برای عرضه اولیه است و امیدواریم در خردادماه عرضه شود.

علاوه بر این‌ها، سهامداران بازار سرمایه احتمالا تا سه ماه دیگر می‌توانند شاهد عرضه اولیه دو باشگاه پرطرفدار فوتبال یعنی استقلال و پرسپولیس باشند. وزیر ورزش گفته است: تا سه ماه آینده، براساس مصوبه هیأت عالی واگذاری این برنامه را پیش می‌بریم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + 4 =

پراپ تریدینگ

کمان