شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر : 79585

کنسولگری سابق آلمان تملک می‌شود

کنسولگری سابق آلمان تملک می‌شود
شهردار تبریز گفت: تلاش مدیریت شهری تبریز تملک کنسولگری سابق آلمان بود که مالک آن رضایت نداد و در صورت تمایل مالک باز هم آماده تملک هستیم.

به گزارش شهر بورس، یعقوب هوشیار در نشست صمیمی با مدیران مسؤل رسانه‌های تبریز با اشاره به مسائل پیش‌آمده در رابطه با کنسولگری آلمان اظهار کرد: این مکان قبلا مدرسه سمیه بوده و ارزشمندی آن به خاطر هویت شهر است.

وی افزود: با توجه به اینکه تبریز کریدور شمال به جنوب ندارد، و مسیر فلسطین جنوبی مطابق طرح تفصیلی در دست اجرا بوده است، جابجایی دیوار رخ داده است.

هوشیار خاطرنشان کرد : دیوار بیرونی این بنا را مطابق شکل اولیه آن مرمت و احداث می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تلاش شهرداری تبریز تملک کنسولگری آلمان بود ولی مالک آن رضایت نداد و در صورت تمایل مالک باز هم آماده تملک سرکنسولگری، مرمت، احیای آن هستیم.


توضیح سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز در خصوص نشست زمین در خیابان عباسی


شهردار تبریز یادآور شد: شهرداری تبریز اقدام به تملک کنسولگری کرده ولی مالک شخصی آن درخواست ابطال رأی ثبت ملی را کرده است.

وی با اشاره به ورود شهرداری تبریز در تملک و احیای بناهای تاریخی خاطرنشان کرد: عملکرد مدیریت شهری فعلی در حوزه بناهای تاریخی شهر در هیچ دوره‌ای صورت نگرفته توانستیم خانه باقرخان، خانه ستارخان، را تملک کنیم.

هوشیار یادآور شد: صفه شمالی مقبره‌الشعرا را تکمیل کرده و صفه جنوبی آن را نیز در دست اجرا داریم و فراتر از آن میدان صاحب آباد به عناون آرزوی پنجاه ساله مردم تبریز، در سال جاری اجرایی می‌شود.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =

پراپ تریدینگ

کمان