شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۵:۰۰
کد خبر : 61432

آموزشی/

کاربرد NFT ها در بازار کریپتو چیست؟

کاربرد NFT ها در بازار کریپتو چیست؟
توکن های غیر قابل تعویض یا NFT ها دارایی های دیجیتال منحصر به فردی هستند که اطلاعات شناسایی ثبت شده در قراردادهای هوشمند را در خود جا می‌دهند.

به گزارش شهر بورس، فناوری توکن غیر قابل تعویض یا Non-fungible token (به اختصار NFT) در کنار فناوری کریپتو و بلاک چین به سرعت در حال تکثیر و تکامل است. توکن های NFT به دارایی‌ها و محتواهای دیجیتال (و برخی اوقات فیزیکی) مرتبط می‌شوند. این توکن‌های رمزنگاری حاوی اطلاعات شناسایی ثبت شده در قراردادهای هوشمند هستند که به دلیل یونیک بودن برای اثبات مالکیت به کار می‌روند.

NFT

به دلیل منحصر به فرد بودن NFT، قابلیت جایگزینی یا تعویض آن با توکن دیگری نمی باشد، زیرا هیچ دوتای آنها شبیه هم نیستند. در مقابل، توکن های قابل تعویض یکسان هستند و وقتی مبادله می‌شوند ویژگی‌ها و ارزش یکسانی دارند. به عنوان نمونه بیت کوین یک توکن قابل تعویض است. آنها ارزش یکسانی دارند و می توانند با هم مبادله شوند.


بیشتر بخوانید: یک روش برای کسب سود از NFT


به طور معمول، توکن های غیر قابل تعویض قابل تقسیم نیستند، به همان ترتیبی که شما نمی توانید قسمتی از بلیت کنسرت را برای کسی ارسال کنید چون ارزشی ندارد. ولی توکن های قابل تعویض قابل تقسیم هستند و می توانید مقادیر کمتری از یک بیت کوین را ارسال یا دریافت نمایید.

چگونه از NFT ها استفاده می شود؟

از توکن‌های غیرقابل تعویض یونیک به عنوان نمادی جهت دارایی های قابل لمس و نامحسوس استفاده می شود. توکن‌های NFT از ویژگی های منحصر به فردی برخوردارند و به طور معمول یک دارایی خاص را نشان می دهند. آنها بیشتر برای نقاشی های دیجیتال، کلکسیون های هنری، موسیقی و آبجکت های موجود در پلتفرم های بازی به کار می روند.


بیشتر بخوانید: امکان قراردادن تصویر NFTها در پروفایل به توییتر اضافه شد


این توکن ها به دارایی‌های دیجیتال منفرد و متمایز مرتبط می شوند که نشان دهنده ارزش داشتن یا بی همتا بودن آنها می باشد. از آنها به عنوان سند اثبات مالکیت آبجکت های دیجیتالی مانند آواتار های گیم های ویدیوئی تا مالکیت اموال فیزیکی استفاده می شود. این توکن ها می توانند نمادی از همه دارایی ها از قطعه زمین مجازی در متاورس گرفته تا آثار هنری و سندهای مالکیت باشند.

توکن‌های غیرقابل تعویض در بازارهای NFT اختصاصی مانند OpenSea و Rarible خرید و فروش می شوند. در حال حاضر برخی از صرافی های پیشرو ارزهای دیجیتال مانند Binance و Coinbase شروع به فعالیت در این فضا کرده و بازار NFT خود را راه اندازی کرده اند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + پانزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان