شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
کد خبر : 75598

چه تعداد از خودروهای وارداتی تا پایان سال تحویل داده می شوند؟

چه تعداد از خودروهای وارداتی تا پایان سال تحویل داده می شوند؟
ثبت نام برای خرید خودروهای وارداتی آغاز شد. اما چه تعداد از خودروهای وارداتی تا پایان سال تحویل داده می شود؟

به گزارش شهر بورس، ثبت نام برای خرید خودروهای وارداتی استارت خورد. متقاضیان این خودروها تا پنچشنبه فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نسبت به نام نویسی برای در اختیار گرفتن محصولات وارداتی برندهای جهانی خودروساز اقدام کنند. اما چه تعداد از خودروهای وارداتی تا پایان سال تحویل داده می شوند؟

سیاست گذار خودرویی در شرایطی نسبت به فروش خودروهای وارداتی اقدام کرده است که بررسی اخبار ورود خودرو به کشور در چند ماه اخیر نشان می دهد خودروی چندانی به گمرک کشور وارد نشده است با این حال سخنگوی صمت از ثبت سغارش حدود 80 هزار دستگاه خودرو توسط شرکت های واردکننده خبر داده و پیش بینی کرده این عدد تا پایان سال جاری به 100 هزار دستگاه بالغ شود.

حال با توجه به این شرایط سوالی که ذهن متقاضیان این خودروها را به خود مشغول کرده این است که بعد از پایان ثبت نام حول و حوش سه هفته تا پایان سال باقی مانده است آیا در این بازه وزارت صمت خودروهای وارداتی را می تواند تحویل دهد یا اینکه تحویل این خودروها به سال اینده موکول خواهد شد؟


بیشتربخوانید: اضافه شدن پنج بانک جدید به سامانه فروش خودروهای وارداتی


سخنگوی صمت در پاسخ به این سوال می گوید حدود 90 درصد از خودروهای واردتی که در سامانه یکپارچه فروش در دسترس خریداران قرار دارد در بازه سه ماهه تحویل داده می شود اما این به آن معنا نیست که تا پایان سال برنامه ای برای تحویل خودروهای وارداتی نداشته باشیم.

امید قالیباف ادامه می دهد بعد از اتمام مهلت نام نویسی و بعد از طی فرآیندهای مرتبط مانند تعیین نوبت تحویل و قرعه کشی این امکان وجود دارد که حدود سه هزار دستگاه از محصولات برندهای جهانی خودروساز نیز تحویل متقاضیان شود.

با توجه به این اظهارات به نظر می رسد سیاست گذار خودرویی عزم خود را جزم کرده تا به هر ترتیب ممکن طلسم ورود خودروهای وارداتی به بازار را تا پیش از آغاز سال نو بشکند و هر چند کم اما تعدای خودروی وارداتی را به متقاضیان تحویل دهد تا با این کار این سیگنال را به بازار خودرو مخابره کند که مدیران صمت این روند عرضه را در سال آینده با قدرت بیشتری ادامه خواهند داد.

منبع: اکوایران

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان