شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
کد خبر : 2855

چهارشنبه عرضه اولیه جدیدی در راه است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، در پی اعلام برنامه پذیرش در بورس شرکت صنعتی زر ماکارون و مصوبه ۶ اردیبهشت هیات پذیرش ، نام این شرکت درج شد تا به گواه برخی از منابع مطلع چهارشنبه هفته آینده ۳۱ اردیبهشت با ۱۲ درصد سهام، عرضه اولیه شود. به این ترتیب، از دیروز این

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، در پی اعلام برنامه پذیرش در بورس شرکت صنعتی زر ماکارون و مصوبه ۶ اردیبهشت هیات پذیرش ، نام این شرکت درج شد تا به گواه برخی از منابع مطلع چهارشنبه هفته آینده ۳۱ اردیبهشت با ۱۲ درصد سهام، عرضه اولیه شود.

به این ترتیب، از دیروز این شرکت ۱۶۰ میلیارد تومانی با نماد «زر» و با پلاک ۵۳۸ در بازار معاملات دوم بورس و در بخش ساخت محصولات غذایی و انواع آشامیدنی‌ها، گروه ساخت سایر محصولات غذایی و طبقه ساخت ماکارونی، رشته فرنگی و محصولات آردی درج شد.

چند روز پیش بود که محمود گودرزی درباره این شرکت گفته بود: در صورت انتشار گزارش های مدنظر در کدال ، سهام این شرکت اوایل خردادماه عرضه اولیه میشود. به همین دلیل برخی گفته اند این عرضه اولیه ممکن است دو هفته بعد صورت گیرد.

زرماکارون با سرمایه ۱۶۰ میلیارد تومانی دارای سهامداران کاملا” حقیقی بوده و قرار است ۱۲ درصد از سهام آن شامل ۱۰ درصد عرضه به عموم و دو درصد برای صندوق های سرمایه گذاری واگذار شود.

شرکت توسعه صنعتی غذایی زر (زر ماکارون) بزرگترین صادرکننده انواع ماکارونی در ایران و با سهم ۷۰ درصد سهم بازار داخلی پاستا و ۸۰ درصدی صادرات است. این شرکت ۵ دی سال ۹۷ اقدام به خرید بلوک۵۱ درصدی شرکت گلوکوزان (اولین و بزرگترین تولیدکننده ذرت ایران ) کرده است.

این بلوک شامل بیش از ۱۰۲ میلیون و ۲۶۸ هزار سهم «غگل» بود که به قیمت پایه هر سهم ۱۷ هزار و ۲۲۸ ریال و به صورت ۳۰ درصد نقد و مابقی اقساط معامله شد.

با توجه به مصوبه­ مورخ ۰۶ / ۰۲ / ۱۳۹۹هیئت پذیرش بورس اوراق بهادار تهران، شرکت صنعتی زر ماکارون در بازار دوم بورس اوراق بهادار پذیرفته شده است. باتوجه به نتیجۀ اقدامات صورت گرفته و ارائۀ تعهدات لازم در خصوص موارد ذکر شده در مصوبه­ ی مذکور، نام شرکت از تاریخ بیست و چهارم اردیبهشت ­ماه سال ۱۳۹۹ به عنوان پانصد و سی و هشتمین شرکت پذیرفته شده در بورس بخش ساخت محصولات غذایی و انواع آشامیدنی‌ها ، گروه ساخت سایر محصولات غذایی و طبقه ساخت ماکارونی، رشته فرنگی و محصولات آردی مشابه با کد ۱۵۴۴ و نماد «زر – ZAR» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده ‌است.

یک نماد لاستیکی در انتظار عرضه

پذیرش شرکت های جدید چه در بورس و چه در فرابورس انگار با استقبال بالایی روبه رو شده و بسیاری در صف برای عرضه اولیه هستند. در دو ماه گذشته از سال جدید عرضه های اولیه شدت بیشتری به خود گرفته، بورس و فرابورس وعده داده اند حداقل در هر هفته یا هر دو هفته یکبار یک عرصه اولیه داشته باشند.

پس از عرضه اولیه شیر پاستوریزه گیلان حالا نوبت به یک شرکت جدید رسیده که به نظر میرسد زمزمه قطعی شدن عرضه مجتمع صنایع لاستیک یزد با نماد «پیزد» در روزهای آتی به روز میرسد.

اگر چه این عرضه هنوز قطعی و نهایی نشده است، اما برخی اطلاع و احتمال داده اند که این عرضه اولیه قبل از زرماکارون صورت می گیرد، برخی هم از عرضه اولیه زرماکارون خبر داده اند. باید منتظر واکنش معاون فرابورس در خصوص تایید این عرضه ها ماند. در این میان معلوم نیست که به دلیل ایرادات مالی و فنی که به پتروشیمی آریاساسول با نماد «آریا» وارد می آید، چه زمانی این زیرمجموعه هلدینگ پتروشیمی فارس عرضه می‌شود.

منبع: دنیای بورس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + شانزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان