شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
کد خبر : 82180

چرا باید صندوق اهرمی بخریم؟

چرا باید صندوق اهرمی بخریم؟
صندوق اهرمی یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار بورس است که به دلیل مزایا، طرفداران ویژه‌ای در میان سرمایه‌گذاران کسب کرده است.

به گزارش شهر بورس، صندوق اهرمی یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار بورس است که به دلیل مزایا و ویژگی‌های خاصی آن، طرفداران ویژه‌ای در میان سرمایه‌گذاران کسب کرده است. استفاده از مکانیزم اهرم در این صندوق، موجب ایجاد بازدهی بالایی می‌شود.

صندوق اهرمی چیست؟

در بازار سرمایه، افراد ابزارها و روش‌های مختلفی را برای سرمایه‌گذاری و کسب سود به کار می‌گیرند. هر یک از این ابزارها یا روش‌های سرمایه‌گذاری از مسیری متفاوت به بازدهی منجر می‌شوند. در این میان، صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان ابزار غیرمستقیمی برای کسب سود از بورس، در زمانی کوتاه با استقبال فراوان سرمایه‌گذاران کوچک و بزرگ بازار سرمایه مواجه شدند.

دلیل این مساله، ویژگی‌های صندوق به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در برابر فعالیت مستقیم در بازار سرمایه بود. مهم‌ترین ویژگی صندوق‌ها، ساده‌تر کردن مسیر سرمایه‌گذاری برای همه است. با این روش، افرادی که شناختی از بازار و ابزارهای تحلیلی ندارند و امکان صرف زمان برای مدیریت سرمایه ندارند، سرمایه خود را به متخصصان و معامله‌گران مجرب بازار می‌سپارند و از سود این بازار بهره‌مند می‌شوند. به علاوه انتخاب‌های متنوعی که در میان انواع مختلف صندوق‌ها وجود دارد، طیف وسیعی از ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران (از ریسک‌گریز تا ریسک‌پذیر) را پوشش می‌دهد.

در میان انواع مختلف صندوق‌ها، صندوق سهامی یکی از گزینه‌هایی است که بازدهی بالا و به دنبال آن ریسک بیشتری نسبت به سایر صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاری دارد. صندوق اهرمی هم که نوعی از صندوق‌های سهامی است، از این قاعده مستثنا نیست. جذابیت سرمایه‌گذاری در صندوق‌ اهرمی، براساس درک سازوکار «اهرم مالی» و نحوه عملکرد آن است.

در بازار سرمایه، هر فرد با استفاده از اهرم مالی، با سرمایه اولیه بیشتری سرمایه‌گذاری می‌کند. به همین دلیل زمانی که این سرمایه‌گذاری به سود می‌رسد، فرد بازدهی مضاعفی را کسب خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که ریسک استفاده از اهرم، کم نیست چرا که در شرایط نوسانی بازار این قابلیت را دارد که زیان سرمایه‌گذاری را بیشتر کند. بسته‌های اعتباری یا وام‌های بازار سرمایه را می‌توان انواعی از اهرم مالی دانست.

سبد سرمایه‌ یک صندوق اهرمی معمولا از دارایی‌هایی مانند سهام شرکت‌های مختلف و حق تقدم سهام تشکیل شده است. این صندوق با ارائه کردن دو نوع واحد به متقاضیان سرمایه‌گذاری، افراد مختلفی را از منظر ریسک‌پذیری پوشش می‌دهد. این واحدها شامل موارد زیر هستند:

  • واحدهای عادی صندوق اهرمی

این واحدها به روش صدور و ابطالی معامله می‌شوند و خرید آن‌ها ریسک کمی دارد. عملکرد واحدهای عادی این صندوق، دقیقا مانند عملکرد یک صندوق درآمد ثابت است و سرمایه‌گذارانی که این دسته از واحدهای صندوق اهرمی را خریداری می‌کنند، سودی همانند یک صندوق درآمد ثابت را کسب خواهند کرد.

  • واحدهای ممتاز صندوق اهرمی

این واحدها در یک صندوق اهرمی به صورت قابل معامله در بورس (ETF) عرضه می‌شوند و خرید آن‌ها برای سرمایه‌گذارانی مناسب است که ریسک‌پذیری بالایی دارند. افراد با خرید این واحدها از پتانسیل صندوق اهرمی در به کارگیری مکانیزم اهرم بهره‌مند می‌شوند و بازدهی بالایی کسب خواهند کرد.

صندوق‌های اهرمی که در دسته صندوق‌های سهامی بازار قرار می‌گیرند، با استفاده از ابزار «اهرم مالی» توانسته‌اند تبدیل به بستری مناسب برای کسب سود مضاعف شوند. این صندوق‌ها واحدهای مختلفی دارند و به همین دلیل طیف گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر تا ریسک‌گریز را به سرمایه‌گذاری ترغیب می‌کنند.

جدیدترین صندوق اهرمی بازار توسط کارگزاری آگاه با نماد «شتاب»، در تاریخ 8 تا 10 خرداد 1402 پذیره‌نویسی خواهد شد. می‌توانید با جستجوی نماد «شتاب» در تمامی سامانه‌های معاملاتی در این پذیره‌نویسی شرکت کنید. همچنین اطلاعات مربوط به این صندوق را می‌توانید از درگاه‌های اطلاع‌رسانی این کارگزاری دریافت نمایید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =

پراپ تریدینگ

کمان