شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱:۱۶
کد خبر : 75763

پیش بینی مسیر بورس در کوتاه مدت

پیش بینی مسیر بورس در کوتاه مدت
در برنامه شمارش معکوس دوشنبه همراه با مهدی کارنامه، کارشناس بازار سرمایه، به پیش بینی مسیر بورس در اسفند ماه پرداخته شد.

به گزارش شهر بورس، در برنامه شمارش معکوس دوشنبه همراه با مهدی کارنامه، کارشناس بازار سرمایه، به پیش بینی مسیر بورس در اسفند ماه پرداختیم. کارنامه در ابتدای صحبت‌های خود به دلیل افزایش عرضه‌ها در بازار روز گذشته پرداخت و عنوان کرد که در حال حاضر، اقتصاد کشور در شرایط بسیار بی‌ثباتی قرار دارد و شاهد نوسانات شدید در نرخ ارز هستیم که این موضوع قطعا می‌تواند در روند بورس تهران نیز تاثیرگذار باشد.

پیش بینی مسیر بورس در کوتاه مدت

او اعتقاد داشت که فعلا در بازه زمانی کوتاه‌مدت، بورس تهران با نرخ دلار نوسان خواهد کرد و در صورتی که شاهد کاهش قیمت دلار در بازار آزاد باشیم، انتظار می‌رود که بازار سهام نیز به واسطه آن نزولی شود. نرخ دلار مرکز مبادله ارزی، اگرچه برای بورس بااهمیت است و افزایش خوبی نیز به نرخ 28500 تومان داشته است اما در صورتی که روند بازار آزاد همچنان افزایشی باشد و این فاصله به مرور افزایش یابد، بار دیگر شاهد مشکلات زیادی برای شرکت‌ها خواهیم بود.


بیشتربخوانید: پیش بینی بورس فردا 9 اسفند 1401


این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با چشم‌انداز بورس تهران اما معتقد بود که افزایش نرخ ارز با فاصله زمانی در گزارشات و صورت‌های مالی شرکت‌ها خود را نمایان می‌کند و آنجاست که بورس نیز می‌تواند روند صعودی اصلی خود را آغاز کند.

کارنامه اعتقاد داشت که مشکلات و چالش‌هایی که همواره در اسفند ماه هر سال درباره آن صحبت می‌کنند و احتمال دارد باعث افزایش فشار فروش شود، در سال جاری کم‌رنگ خواهد بود زیرا متغیرهای مهم دیگری وجود دارند که موجب افزایش نماگرهای بازار سهام خواهد شد اما می‌توان انتظار داشت که برخی از روزها با نوسانات زیادی همراه شد.

وی همچنین در واکنش به خبرهای سیاسی منتشر شده در رابطه با احتمال شروع دوباره مذاکرات هسته‌ای و جدی شدن موضوع برجام، اعتقاد داشت که کاهش نرخ دلار در آن زمان می‌تواند برای روزهای اندکی بازار را با شوک منفی همراه کند اما پس از آن به دلیل نکات مثبتی که برجام برای شرکت‌ها دارد، بازار سرمایه نیز وارد روند صعودی خواهد شد و همچون دوره‌های قبلی برخی صنایع می‌توانند از این موضوع منتفع شوند.

منبع: فردای اقتصاد

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان