شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
کد خبر : 80461

پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1402

پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1402
امروز سکه وارد کانال ۳۴ میلیونی شد. در همین راستا رئیس اتحادیه طلا به پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1402 پرداخته است.

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، صبح امروز شروع به کار بازار فلز زرد در دومین روز هفته، با وجود روند صعودی قیمت متفاوت از سه روز کاری گذشته آغاز شد؛ رالی صعودی بازار طلا کمی تعدیل شد و با شتاب کمتری اوج گرفت . در ادامه روز روند تمام قطعات سکه افزایشی بود و این رشد قیمت، سکه را در کانال ۳۴ میلیون تومانی نشاند. در همین راستا رئیس اتحادیه طلا به پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1402 پرداخته است.

گفتنی است صبح امروز قیمت سکه و طلا نوسان زیادی داشت و هر لحظه روند قیمت تغییر می‌کرد. اما در میانه روز با ماندن قیمت دلار در کانال ۵۴ هزار تومانی، قیمت در بازار فلز گرانبها نیز وضوح بیشتری پیدا کرد.

در دو روز گذشته قیمت دلار تنها بازاری بود که به روند قیمت طلا و سکه سیگنال می‌داد. انس طلا در بازارهای جهانی به دلیل تعطیلی پایان هفته با قیمت ثابت ۱۹۹۰ دلاری معامله می‌شود. فعالان بازار فلز زرد معتقدند تنها بازیگر فعال این روزهای طلای داخلی قیمت دلار است.

ثبات ۲ ماهه بازار طلا نشانه صعود بود

در همین راستا نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روند صعودی قیمت طلا و سکه گفت: « بیش از دو ماه بود که قیمت‌ها در بازار فلز گرانبها ثبات داشت و این موضوع سیگنال عدم کاهش قیمت در بازار را داشت.»

وی افزود: «در روزهای پایانی هفته گذشته با توجه به نوسانات قیمت ارز و افزایش محدود تقاضا برای خرید طلا و سکه به دلیل ورود به ماه شوال و اعیاد، قیمت‌ها در روند افزایشی قرار گرفته است. باید توجه داشت در بازارهای چهانی تغییر خاصی نداشتیم.»

وی خاطرنشان کرد:‌ «وقتی قیمت‌ طلا و سکه به طور پیوسته دو ماه ثابت است نباید منتظر کاهش قیمت باشیم. ممکن است قیمت افزایش بیاید اما کاهشی نمی‌شود. بنابراین همین ثبات قیمت نشانه روند صعودی قیمت در بازار فلز زرد بود.»

بذرافشان با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع تجارت گفت: «سامانه جامع تجارت دستوالعملی قانونی بوده که از سال ۱۳۹۲ باید اجرا می‌شد.این سامانه قرار بود در صنعت طلا و جواهر از نیمه مهر ماه سال گذشته اجرایی شود اما به دلایلی به تاخیر افتاد.»

وی افزود: از ابتدای زمستان ۱۴۰۱ آموزش‌های این سامانه به سکه‌فروشی‌ها شروع شد. مجری این سامانه وزارت صمت است. طبق قوانین فعالان این بازار باید هرگونه مبادله‌ای را درسامانه تجارت ثبت و ضبط شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به اینکه آیا دارایی‌های طلایی مردم از سوی دولت رصد می‌شود گفت: «فعلا فرهنگ‌سازی مناسبی برای اجرای این سامانه صورت نگرفته است. هیچ‌گونه اطلاع رسانی برای مردم نیز صورت نگرفته و این بر عهده وزارت صمت است.»


قیمت طلا و سکه امروز 10 اردیبهشت 1402


سکه کانال عوض کرد

امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با افزایش قیمت ۱۴۷ هزار تومانی همراه بود. این قطعه به کانال ۳۴ میلیون تومانی ورود کرد و با قیمت ۳۴ میلیون و ۸۷ هزارتومان معامله شد.

سکه بهار با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت ۳۰ میلیون و ۴۹۶ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه امروز ۱۰۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی معامله شد. ربع سکه، با افزایش ۵۰ هزار تومانی به قیمت ۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید.

سکه گرمی نیز ۱۰۰ هزار تومان گران شد و با قیمت هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز حباب تمام قطعات سکه افزایش داشت. تنها حباب سکه بهار میان افزایش و کاهش قیمت حباب سرگردان بود.

صبح امروز قیمت طلا با روند افزایشی باز شد. هر مثقال طلا با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۳۶ هزار تومان مبادله شد و افزایش ۱۰۰ هزار تومانی داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز بیش از ۲۰ هزار تومان گران شد و با قیمت دو میلیون و ۷۳۱ هزار تومان مبادله شد.

طلای دست‌دوم امروز با قیمت دو میلیون و ۶۹۵ هزار تومان مبادله شد.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 12 =

پراپ تریدینگ

کمان