شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳
کد خبر : 75758

پیش بینی قیمت سکه و طلا 9 اسفند 1401

پیش بینی قیمت سکه و طلا 9 اسفند 1401
روند صعودی قیمت طلا و سکه امروز با ریزش روز گذشته قیمت دلار متوقف شد؛ اما قیمت سکه و طلا 9 اسفند 1401 چگونه پیش بینی می شود؟

به گزارش شهر بورس، روند صعودی قیمت طلا و سکه امروز با ریزش روز گذشته قیمت دلار، متوقف شد و در مسیر کاهشی قرار گرفت. قیمت سکه که از هفته گذشته درهر روز رکوردهای جدیدی ثبت می‌کرد، امروز و در لحظه نگارش این گزارش در نیمه کانال ۳۲ میلیون تومانی نوسان دارد. اما کارشناسان قیمت طلا و سکه 9 اسفند 1401 را چگونه پیش بینی می کنند؟

دلار تب طلا را گرفت

بعد از ظهر دیروز دو خبر باعث کاهش التهاب بازار دلار شد؛ خبر آزادی شهروند اسپانیایی در ایران و شایعه حضور عباس عراقچی در کنار امیرعبداللهیان، در دور جدید مذاکرات برجام. این اخبار ‌که از سوی رسانه‌های داخلی به شدت بازنشر شد، قیمت دلار را کاهش داد و متعاقب آن قیمت سکه که تا ۳۶ میلیون تومان هم بالا رفته بود، ریخت.

در روزهای گذشته فعالان بازار، تنها راه کاهش قیمت طلا و سکه را، سیگنالی قوی نظیر نشستن دو طرف بر سر میز مذاکرات برجام می‌دانستند. بنابراین امروز معامله‌گران با خوشبینی به اخبار سیاسی چشم داشتند.

در دو روز گذشته، بازار سکه نوسان قیمتی زیادی داشت؛ برخی معامله‌گران معتقد بودند علاوه بر اخبار بین‌المللی، حباب ۱۰ میلیونی سکه، آلارمی است برای ریزش قیمت‌ها در بازار فلز زرد.

طی هفته‌های گذشته رشد تقاضا و ترس مردم برای از دست رفتن سرمایه‌هایشان از عوامل افزایش شارپی قیمت دلار عنوان شد اما روند کاهشی دیروز و امروز نشان داد، یکی از عواملی که در بازار تعیین‌کننده‌ است، اطلاع از توان ارزی بازارساز است.

بازارساز دیروز خبر از عرضه مجدد دلار توافقی تا سقف دو هزار دلار را دارد و امروز این سقف تا پنج هزار دلار بالا رفت و این گمانه را تقویت کرد که قدرت ارزی بازارساز بالاست.

اثر طلای جهانی خنثی شد

قیمت انس جهانی طلا در بازار امروز نسبت به دو روز قبل تقریبا ثابت بود و در همان محدوده 1811 دلار به فروش رسید. کارشناسان معتقدند فعلا طلای جهانی بازیگر فعالی در بازار فلز زرد نیست و این بازار به نوسانات دلار چشم دوخته است.

امروز دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان ریخت. در لحظه نگارش این گزارش این قطعه از سکه با قیمت ۳۲ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان معامله شد. فعلا قیمت، نوسان زیادی دارد و به نظر می‌رسد تا پایان آخرین معامله امروز روند کاهشی نرخ ادامه داشته باشد. این قطعه از سکه امروز بیشترین کاهش را در خانواده سکه‌ها داشت.

سکه بهار کانال ۳۰ میلیونی را ترک کرد

سکه بهار آزادی با ریزش ۳۰۰ هزار تومانی، کانال ۳۰ میلیون تومانی را ترک کرد و با قیمت  ۲۹ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان در بازار معامله شد.

نیم سکه امروز ۱۸۰ هزار تومان ارزان شد و به کف کانال ۱۸ میلیون تومانی رسید. ربع سکه نیز با کاهش محدودِ ۳۰ هزار تومانی قیمت، ۱۱میلیون و ۶۷۰ هزار تومان معامله شد.همچنین سکه گرمی ۵۰ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی معامله شد.

قیمت طلا نیز روند کاهشی به خود گرفت. امروز هر مثقال طلا با نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان کاهش، به قیمت حدودی ۱۱ میلیون و ۷۴۱ هزار تومان رسید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۳ هزار تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۷۱۱ هزار تومان معامله شد.همچنین قیمت هر گرم طلای دست دوم،‌ دو میلیون و ۶۷۲ هزار تومان شد.


بیشتربخوانید: قیمت سکه و طلا امروز 8 اسفند 1401


 

پیش بینی قیمت سکه و طلا 9 اسفند 1401

حباب سکه در لحظه نگارش این گزارش در قطعات سکه روند نامتوازنی داشت. سکه امامی و بهار کاهش و سایر قطعات سکه نیز افزایش حباب داشتند.

حباب سکه امامی که در روزهای گذشته مرز ۱۰ میلیون تومانی را رد کرده بود، امروز به کانال هفت میلیون تومانی برگشت. سکه بهار با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش بیشترین مقدار افت حباب را داشت. سکه امامی نیز ۵۵۴ هزار تومان از حباب خود را از دست داد.

پیش بینی قیمت سکه و طلا 9 اسفند 1401

در همین راستا نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر با تاکید بر تاثیر قیمت دلار بر افت قیمت طلا گفت:«پیش‌بینی بازار دشوار است اما در صورتی که کاهش قیمت دلار ادامه داشته باشد و تقاضا هم ثابت بماند، قیمت طلا و سکه کاهشی خواهد شد.»

وی خاطرنشان کرد:«با توجه به قیمت دلار و رسیدن به روزهای پایانی سال، نوسانات بازار  طلا و سکه زیاد است. اما اگر قیمت ارز کنترل شود، با توجه به اینکه تقاضای مردم برای طلا و سکه زیاد نیست، ثبات بازار و حتی کاهش قیمت‌ها را در روزهای آینده شاهد خواهیم بود.»

بذرافشان با اشاره به قیمت انس جهانی طلا، بازارهای داخلی و مدیریت و سیاست‌های بانک مرکزی خاطرنشان کرد:« انس جهانی طلا فعلا تاثیر زیادی بر بازار ارز ندارد. در صورتی که بانک مرکزی به بازار ورود کند، تاثیر مهمی در ثبات ‌و حتی کاهش قیمت طلا و سکه خواهد داشت.»

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − نه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان