شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
کد خبر : 75687

پیش بینی قیمت سکه و طلا 8 اسفند 1401

پیش بینی قیمت سکه و طلا 8 اسفند 1401
امروز قیمت طلا و سکه با روند صعودی باز شد و سکه در کانال‌‌های جدید قیمتی قرار گرفت. اما قیمت سکه و طلا 8 اسفند 1401 چگونه پیش بینی می شود؟

به گزارش شهر بورس، امروز نیز روند صعودی قیمت طلا و سکه با افزایش قیمت دلار ادامه داشت. قیمت سکه که از هفته گذشته در هر روز به طور مداوم افزایش داشت، امروز گران شد. در میانه معاملات امروز قیمت سکه در سقف ۳۵ میلیونی قرار گرفت اما در ادامه روز با توجه به کاهش چهارپله‌ای قیمت دلار همراه شد و به میانه کانال ۳۴ میلیونی برگشت. اما کارشناسان قیمت سکه و طلا 8 اسفند 1401 را چگونه پیش بینی می کنند؟

برجام بازار را نجات می‌دهد

دیروز و امروز حباب سکه امامی از مرز ۱۰ میلیون تومان گذشت. برخی معامله‌گران معتقد بودند حباب بالای سکه آلارمی است برای ریزش قیمت و برخی نیز می‌گفتند سیگنال‌های نامساعد بین‌المللی مانع کاهش قیمت در بازار فلز زرد است.

آنها تنها راه کاهش قیمت را سیگنالی قوی، نظیر نشستن دو طرف بر سر میز مذاکرات برجام ‌دانستند. حال اینکه کارشناسان اقتصادی معتقدند برجام مرده اما دو طرف، آن را اعلام نمی‌‌کنند.

تحلیلگران بازار در روزهای گذشته معتقد بودند این افزایش قیمت طلا و سکه با توجه به تورم و بازار احتیاطی دلار طبیعی است. به باور آن‌ها این روند رشد تقاضا و ترس مردم برای از دست رفتن سرمایه‌هایشان است که بازار این فلز خوش‌رنگ را تکان داده است.

اما فروشندگان بازار فلز زرد می‌گویند، این روند افزایش ناشی از تقاضاهای خرد نیست، زیرا مردم توان خرید در چنین قیمت‌هایی را ندارند.

چپ بازارساز پر است؟

روز گذشته بازارساز، فروش دلار سهمیه‌ای را مجددا از سر گرفت و این گمانه را در میان معامله‌گران تقویت کرد که چپ بازارساز پر است. همین مساله باعث شد قیمت در بازار طلا و سکه هم اندکی کندتر در مسیر صعودی حرکت کند و در به تدریج نسبت به قیمت‌های ظهر کاهشی شود.

امروز یکشنبه هفتم اسفند ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد و سکه بهار آزادی ۳۲ میلیون تومان در بازار معامله شد.

نیم سکه به قیمت ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. روند قیمت‌های سکه در میانه امروز، به تبع کاهش چهارپله‌ای قیمت دلار در تمامی قطعات کاهش یک میلیونی تا ۲۰۰ هزار تومانی قیمت را داشت.


بیشتربخوانید: قیمت سکه و طلا امروز 7 اسفند 1401


دو روند بازار فلز زرد در یک روز

قیمت طلا امروز روند پرنوسانی داشت. در ابتدای ساعت معاملاتی امروز مثقال و گرم تغییر کانال دادند. صبح امروز هر مثقال طلا با بیش از ۹۳۰ هزار تومان افزایش قیمت با نرخ حدودی ۱۳ میلیون تومانی معامله شد. اما در لحظه نگارش این گزارش به کانال ۱۱ میلیون تومانی برگشت و به قیمت ۱۱ میلیون و ۶۰۷ هزار تومان رسید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز صبح امروز  ۲۰۰ هزار تومان گران‌ شد و در کانال سه میلیون تومانی معامله شد. در لحظه نگارش این گزارش اما کاهش داشت و هر گرم طلا با قیمت دو میلیون و ۶۸۰ هزار تومان معامله شد.

پیش بینی قیمت سکه و طلا 8 اسفند 1401

در همین راستا میثم راد‌پور کارشناس بازارهای مالی با تاکید بر اینکه تمام عوامل تکنیکی و فنی در کنار عامل تورم رنگ می‌بازد گفت:« با توجه به انتظارات تورمی و افزایش قیمت دلار شناسایی روند بازار طلا و سکه کار سختی نیست. بازار فلز زرد از قیمت دلار تبعیت می‌کند.»

این کارشناس اقتصادی افزود:«تورم در کشور بسیار بالاست و این موضوع بر قیمت دلار اثر مستقیم دارد. همچنین درباره بازار طلا بهترین و ساده‌ترین تحلیل توجه به بازار و قیمت دلار است.»

وی با اشاره به کاهش قیمت طلای جهانی تاکید کرد:« با وجودی که انس جهانی طلا یکی از فاکتورهای تعیین قیمت طلای داخلی است اما با توجه به نوسانات قیمت دلار فعلا بازیگر فعالی در بازار طلا و سکه به حساب نمی‌آید.»

رادپور گفت:« در حال حاضر اونس جهانی اثر جزئی بر قیمت‌ها دارد و سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکهبستگی به نرخ ارز تهران دارد. اگر وضعیت این بازار مناسب و باثبات باشد، زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.»

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 17 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان