شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸
کد خبر : 75919

پیش بینی قیمت دلار 11 اسفند 1401

پیش بینی قیمت دلار 11 اسفند 1401
قیمت دلار امروز روند کاهشی داشت و فعلا در نیمه پایین کانال 50 هزار تومانی نوسان دارد. قیمت دلار 11 اسفند 1401 چگونه پیش بینی می شود؟

به گزارش شهر بورس، قیمت دلار امروز روند کاهشی داشت و فعلا در نیمه پایین کانال 50 هزار تومانی نوسان دارد. روند کاهشی در بازارهای موازی نیز به دلار تهران، سیگنال کاهش قیمت می‌دهد. اما قیمت دلار 11 اسفند 1401 چگونه پیش بینی می شود؟

فعالان بازار معتقدند اگر در روزهای آینده عرضه دلار توسط بازارساز بالا باشد، امکان بازگشت قیمت دلار به کانال ۴۰ هزار تومانی وجود دارد. اما درهم امارات فعلا چالش دیگری است که نهاد پولی کشور با آن مواجه است. نرخ حواله درهم در سطحی قرار دارد که می‌تواند قیمت دلار را به مرزهای حساس قیمتی بازگرداند.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند در شرایط فعلی یکی از نکات قابل توجه در بازار، ناهماهنگی نرخ دلار و درهم است. نرخ حواله درهم در سطحی قرار گرفته که می‌تواند، ارزش دلار در بازار داخلی را از مرز حساس بازارساز عبور دهد.

در این شرایط برخی از معامله‌گران باور دارند یا قیمت درهم دارای حباب است و این ارز باید به کانال ۱۲ هزار تومان برگردد یا قیمت دلار در بازار داخلی قابلیت تقویت دارد.

برخی از تحلیلگران باور دارند در روزهای گذشته سطح عرضه ارز در بازار داخلی به اندازه‌ای قوی بوده که زمینه‌ساز ناهماهنگی قیمت دلار و درهم شده است.

سال‌هاست که در بازار ارز داخلی، معامله‌گران به نرخ حواله درهم توجه دقیقی دارند و زمانی که در اواسط دهه 90، قیمت درهم به بالای مرز هزار تومان رفت، دلار نیز توانست از کانال سه هزار تومانی خارج شود و به کانال بهار هزار تومانی قدم بگذارد.

فاصله ۱۰ هزار تومانی دلار مرکز مبادله و بازار آزاد 

امروز قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا ۴۳ هزار و ۸۱۵ تومان کشف شد، این قیمت نسبت به روز قبل ۴۸۰ تومان افزایش داشت. درهم نیز با نرخ ۱۱ هزار و ۹۳۱ تومان قیمت خورد. در حال حاضر دلار و درهم، در مرکز مبادله و بازار آزاد به ترتیب حدود ۱۰ هزار تومان و سه هزار و ۲۶۹ تومان اختلاف قیمت دارد.

امروز ۹ اسفند ۱۴۰۱ قیمت دلار تهران و هرات با هم برابر شدند. دلار هرات امروز ۵۳ هزار تومان در آخرین معامله نقدی به کار خود پایان داد. دلار سلیمانیه ۵۱ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد و قیمت درهم امارات به ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

روز گذشته برخی معامله‌گران مدعی بودند که درهم در مرز 16 هزار تومان خرید و فروش شده است. آنها مدعی شدند با این سطح از قیمتِ درهم امارات، دشوار است که دلار به افت قیمت ادامه دهد و بازارساز باید فکری به حال قیمت درهم کند.


بیشتربخوانید: قیمت دلار امروز 9 اسفند 1401 در مرکز مبادله


پیش بینی قیمت دلار 11 اسفند 1401

در همین راستا کامبیز افسری کارشناس اقتصادی و فعال بازار ارز با اشاره به سناریوهای متفاوت برای شوک درمانی بازار ارز گفت:«گاهی ممکن است قیمت از طریق افزایش تقاضا و کاهش عرضه تغییر کند. به گونه‌ای که بسیاری از افراد در قیمت بالا بخرند و بعد یکباره قیمت پایین بیاید. در این موقعیت با نقره‌داغ شدنِ خریدارها، تا مدتی کسی جرات نزدیک شدن به بازار را ندارد.»

وی افزود:«راه دوم دستکاری قیمت در بازار هرات و ریزش یکباره نرخ دلار در این بازار همسایه خواهد بود. به گونه‌ای که در اوج هیجان بازار یک تا دو میلیون دلار نقدی در بازار هرات به فروش برسد و با ریزش قیمت دلار هرات، ترس در بازار تهران به وجود می‌آید و باعث کاهش قیمت دلار تهران خواهد شد.»

افسری در ادامه به اخبار سیاست‌ خارجی اشاره کرد و گفت:« موضوع برجام و سیاست مذاکره می‌تواند پیامی برای فعالان بازار ارز و ترغیب آنها به فروش باشد. به نظر می‌رسد دولت در روزهای اخیر تمام این راهکارها را به شکل موازی اجرا کرده و با وجود آشفتگی بازار، توانسته قیمت دلار را تا حدودی مدیریت کند.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه نهاد پولی کشور تا چه مدت توانایی مدیریت بازار را با این شیوه را خواهد داشت، تاکید کرد:«در بازار آزاد، ارز به شکل اتوماتیک‌وار بدون هیچ‌ بخشنامه و سندی مبادله می‌شود و بازار دلار توافقی، کار و کسبی شده برای بسیاری از افراد تا در بی‌قانونی این بازار خرید و فروش کنند و سود ببرند.»

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + 11 =

پراپ تریدینگ

کمان