شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۸:۴۵
کد خبر : 2879

پیش بینی روند کلی بازار سهام و اقبال و اصلاح ۶ صنعت بزرگ بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، شاخص بورس در حالی هفته گذشته با اصلاح دو روزه به مرز یک میلیون واحدی عقب نشینی کرد که کارگزاری آبان درباره وضعیت روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: بازار سهام در هفته گذشته با رشد آغاز کرد و در ادامه با افزایش عرضه در نمادهای بزرگ شاهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، شاخص بورس در حالی هفته گذشته با اصلاح دو روزه به مرز یک میلیون واحدی عقب نشینی کرد که کارگزاری آبان درباره وضعیت روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: بازار سهام در هفته گذشته با رشد آغاز کرد و در ادامه با افزایش عرضه در نمادهای بزرگ شاهد توقف رشد نمادهای بزرگ بازار بودیم. البته رشد شاخص کل نیز بالاتر از سطح یک میلیون واحدی محدود شد.

در بازارهای جهانی نیز همچنان روند قوی دیده نمی شود و آمارها حاکی از ضعف در بخش های مختلف اقتصاد است. فلزات با افزایش تنش میان چین و امریکا و رشد شاخص دلار تحت فشارند و نفت متاثر از تلاش تولیدکنندگان به محدودترکردن عرضه با رشد همراه شده است. به نظر می رسد همچنان نوسان در بازارهای جهانی ادامه داشته باشد و البته نفت بخشی از افت شدید اخیر را جبران کند.

در بازار ارز هم تحرکات مثبتی پس از نوسان محدود رخ داده و به نظر می رسد وضعیت صعود نرخ ارز با شیب نه چندان تندی ادامه داشته باشد.

در بازار سهام، گروه های بزرگ چند هفته ای را با رشد قیمت همراه بودند و در پایان هفته گذشته با افزایش عرضه بخشی از رشد اخیر را از دست دادند. به نظر می رسد همچنان گروه های بزرگ بازار همچون پالایشی ها و معدنی ها مورد توجه باشند و در فلزات اساسی و محصولات شیمیایی تا حدودی اصلاح را شاهد باشیم.

همچنان این گروه ها، مستعد تزریق نقدینگی هستند و در این میان رشد نرخ ارز و تبعا رشد نرخ محصولات می تواند بازار این گروه ها را داغ نگه دارد و باید دید طرح واگذاری سهام نیز با جدیت دنبال خواهد شد و یا تغییراتی در نحوه و میزان واگذاری ها  را شاهد خواهیم بود.

در گروه بانک و خودرو نیز با نزدیک شدن قیمت ها به سطوح مقاومتی در نمودارها، احتمال افزایش نسبی عرضه ها وجود خواهد داشت. هر چند این گروه ها نیز می‌توانند در نمادهای کمتر رشد کرده مورد توجه باشند.

به صورت کلی به نظر می رسد بازار پس از تغییر سهامداران فعال، مجددا رشد بیشتری را تجربه کند ولی باید توجه داشت به احتمال زیاد، روند صعودی مانند هفته های اخیر یکپارچه نباشد و تقدم و تاخر در گروه ها محسوس خواهد بود.

حواشی ایجاد شده در رابطه با بازار سهام و رشد اخیر نیز همچنان ادامه دارد و این در حالی است که اقتصاد مجددا شاهد وضعیت تورمی شدید است و به نظر می رسد بازار ارز ، آخرین بازار در حال رشد است و در بازارهای موازی ، نرخ ارز بالاتر از نرخ بازار آزاد است و انتظارات تورمی و حجم نقدینگی فعال در اقتصاد نشان داده که قدرت سنگین و البته خطرناکی دارد و باید حتی الامکان با دقت زیادی مدیریت شود و دامن زدن به حواشی می توانند اثرات مخربی برای کل اقتصاد به دنبال داشته باشد.

منبع: بورس پرس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =

پراپ تریدینگ

کمان