شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
کد خبر : 52244

مدیر عامل مرکز مالی ایران اظهار کرد :

پذیرش ایده های نوآورانه در بازار سرمایه

پذیرش ایده های نوآورانه در بازار سرمایه
مرکز مالی ایران در جهت حمایت از دانش بنیان ها از ایده های نوآورانه در راستای بررسی در بازار سرمایه دعوت به عمل می آرود.

به گزارش شهر بورس ، نشستی با موضوع جایگاه سرمایه انسانی در افق بازار سرمایه برگزار گردید که در این سمینار مدیرعامل مرکز مالی ایران نیز حضور داشت.

بر اساس گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، «سجاد موحد» امروز (شنبه) در سمینار جایگاه سرمایه انسانی در افق پیش‌روی بازار سرمایه اعلام کرد: یکی از برنامه‌های اصلی مرکز مالی ایران از زمان تاسیس، بحث آموزش و پرورش نیروهای متخصص برای بازارهای مالی به ویژه بازار سرمایه کشور بوده است.

وی افزود: در این راستا در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۵۲ دوره آموزشی، طراحی و تدوین به مرحله استانداردسازی رسید که حدود ۱۸ هزار دانش‌پذیر از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

موحد ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ به چهار دستاورد دست پیدا کردیم که می‌توان از آنها به عنوان اتفاقی مبارک برای مرکز مالی و نیز بازار سرمایه یاد کرد.

مدیرعامل مرکز مالی ایران پایگاه جامع آموزش بازار سرمایه را به عنوان نخستین دستاورد این مرکز معرفی کرد و گفت: در این پایگاه تلاش شد تا ساز و کاری فراهم شود که هر آنچه برای برگزاری کلاس آموزشی و نیز ارائه محتوا لازم است، ایجاد شود. امیدواریم همکاری‌های لازم از سوی کارشناسان صورت گیرد تا اطلاعات خود را در این پایگاه برای متقاضیان و علاقمندان ارائه دهند.

وی اظهار داشت: موضوع دیگر مساله محیط آزمون یا سندباکس بازار سرمایه است که مرکز مالی ایران در آذر ماه ۱۴۰۰ به اقداماتی مثبت دست پیدا کرد.


بیشتر بخوانید :سهامداران خودرویی خواستار عرضه خودرو در بورس کالا هستند


موحد اعلام کرد: در این زمینه کمیته‌های تخصصی مانند کسب و کار در مرکز مالی ایران تشکیل شد و همچنین طرح‌های ارائه شده به مرکز مالی ایران در این کمیته‌ها تعیین تکلیف شدند.

دعوت از دانش بنیان ها در بازار سرمایه

مدیرعامل مرکز مالی ایران ادامه داد: افرادی که در بحث فناوری‌ها دارای ابزار و ایده جدیدی هستند می‌توانند طرح خود را با ارسال به مرکز مالی ایران طی یک بازه زمانی ۶ ماهه به اجرا در آورند و در نهایت طرح و ایده آنها در بازار سرمایه به صورت گسترده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی به پایگاه داده‌های تحقیقاتی مالی ایران به عنوان سومین دستاورد مرکز مالی ایران در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: در این پایگاه قرار است تا داده‌های مالی و معاملاتی به دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها ارائه شود و در کنار آن سهامداران بازار سرمایه هم می‌توانند برای فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی خود از این داده استفاده کنند.

موحد به آخرین دستاورد مرکز مالی ایران در سال ۱۴۰۰ تاکید کرد و اظهار داشت: سامانه تخصصی اشتغال در بازار سرمایه جزو دستاوردهای این مرکز است و بحث مدیریت استعداد و نیز مدیریت سرمایه انسانی شرکت‌ها جزو دغدغه شرکت‌های حاضر در کشور تلقی می‌شوند.

طراحی فرآیند مدیریت استعداد در شرکت‌ها

به گفته مدیرعامل مرکز مالی ایران، اتفاقی که در خصوص مدیریت استعداد از جمله جذب استعداد رخ می‌دهد در حوزه مدیریت استعداد قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید ٢ نکته مهم در حوزه مدیریت استعداد مورد توجه قرار بگیرد، افزود: نخستین بحث مساله فرآیندی است که در خصوص مدیریت استعداد باید پیگیری شود، فرآیندها باید پیوسته و مستمر باشند و در عین حال اثر اجرای فرآیندها مورد ارزیابی قرار بگیرد تا ساز و کاری که برای آن شرکت در نظر گرفته شده است به سرانجام برسد.

موحد با بیان اینکه نکته دیگر موضوع نگاه استراتژیکی است که باید در حوزه استعداد مورد توجه باشد، گفت: در تصمیم گیری‌های خرد و کلان هر شرکت و سازمان باید استعداد و مدیریت استعداد مورد بررسی قرار بگیرند.

مدیرعامل مرکز مالی ایران با بیان اینکه در کشور ما به موضوع مدیریت استعداد توجه چندانی نشده است و بازار سرمایه هم اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با این موضوع است، افزود: باید به طور حتم فرآیند مدیریت استعداد در شرکت ها طراحی شود، در در این زمینه در مرکز مالی مسیری را در پیش گرفته ایم و سامانه ای راه اندازی شده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

پراپ تریدینگ

کمان