شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر : 76547

وزیر اقتصاد: اطمینان به بازار سرمایه بازمی گردد

وزیر اقتصاد: اطمینان به بازار سرمایه بازمی گردد
وزیر اقتصاد در جدیدترین اظهارات خود وعده بازگشت اطمینان به بازار سرمایه را داده و اعلام کرده که ‌سال آینده بر بی‌ثباتی ارزی غلبه می‌کنیم.

به گزارش شهر بورس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، با بیان اینکه اطمینان به بازار سرمایه بازمی گردد، درباره وضعیت بازار سرمایه، گفت: مسائل بازار سرمایه به جهت اینکه تحلیل های داخلی و خارجی متعددی دارد متفاوت است.

وی با بیان اینکه در دو ماه گذشته فرآیند و مسیر افزایشی در مورد اکثر سهام ها در بازار سرمایه وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به بررسی بودجه سال 1402 نگرانی ها و تردیدهایی وجود داشت که امیدواریم با قطعی شدن نرخ‌های سال آینده، اطمینان به بازار سرمایه بازگردد.

وزیر اقتصاد که در شورای گفت وگوی دولت با بخش خصوصی بندرعباس حضور یافته بود، افزود: در سال آینده به بی‌ثباتی ارزی غلبه می‌کنیم، هرچند این موضوع با شرایط تحریم های خارجی و هجمه‌های دشمن که برای ما وارد می شود، دشوار است.

خاندوزی درباره این جلسه اظهار داشت: تقویت گمرکات شرق استان به جهت قابلیت های گمرکی این منطقه در شورای گفت وگو با فعالان اقتصادی مطرح و مقرر شد با فعال شدن گمرکات راکد، بتوانیم رونق اقتصادی را در شرق هرمزگان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به پرونده های مالیاتی راکد سالهای گذشته در استان هرمزگان، اظهارداشت: به طور ویژه در مورد پیله وران، تعاونی های مرزنشینی و بدهی های قبل از سال 1397، مقرر شد سنوات قبل از سال 97 شامل بخشودگی شود.

همچنین در حوزه فعالیت های مالیاتی، تسهیلات و بخشودگی ها دستورات خوبی صادر شد.


بیشتربخوانید: بازدهی بازارها در هفته دوم اسفند 1401


خاندوزی با تایید مشکلات بانک ها در استان هرمزگان گفت: در مسئله تسهیلات بانکی تولیدکنندگان استان و همچنین تغییراتی که در بخشنامه های گمرکی رخ می‌داد، گلایه ها و نارضایتی هایی از سوی فعالان اقتصادی استان مطرح شد که قرار است برای بازگشت ثبات و اطمینان خاطر صادرکنندگان، اقداماتی اجرا شود.

وی تصریح کرد: اکثر پرونده های مالیاتی شرکت های بزرگ اقتصادی که در استان هرمزگان فعالیت دارند به داخل استان منتقل شد. تنها دو مورد استثنا وجود داشت که دستورات لازم به رئیس سازمان امور مالیاتی کشور جهت بازگرداندن این پرونده ها هم داده شد و بزودی تعیین تکلیف خواهد شد.

خاندوزی افزود: هزار و 300 میلیارد تومان در سال گذشته مجموعه ارزش افزوده ای بود که امور مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت کرد که این رقم امروز به دو هزار و 800 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: عوارض آلایندگی صنایع هم با کمک سازمان محیط زیست کشور به زودی به ادارات و شهرداری های استان برخواهد گشت که طبق آمار دو هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی، وصول خواهد شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 8 =

پراپ تریدینگ

کمان