شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر : 81635

نماینده مجلس در گفت‌و‌گو با شهر بورس:

نگران رد صلاحیت در انتخابات نیستم/ برای نمایندگی کیسه ندوخته ام

نگران رد صلاحیت در انتخابات نیستم/ برای نمایندگی کیسه ندوخته ام
علیرضا بیگی که اخیراً با افشاگری‌اش درباره خودروهای اعطایی از سوی وزارت صمت خبرساز شده، می‌گوید که نگران رد صلاحیتش در انتخابات مجلس نیست.

احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگو با شهر بورس درباره ماجرای جنجالی خودروهای دریافتی نمایندگان مجلس اظهار داشت: این خودروها بر اساس قراردادی که بین آن شرکت معلوم الحال و بهمن موتور منعقد شده است بنا بود در هشت نوبت به تعداد سیصد دستگاه تا پایان خرداد ۱۴۰۱ تحویل داده شود.

تکلیف 147 خودرو اهدایی باید مشخص شود

وی ادامه داد: طبق اطلاعاتی که ما داریم حکایت از تحویل ۱۴۷ دستگاه خودرو دارد که باید مشخص شود این ۱۴۷ دستگاه به چه کسانی تحویل داده شده است و باقی خودروها آیا به کسی تحویل داده شده یا اصلا تولید شده است، انتظار این است که به زودی واکاوی و حقیقت مشخص شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا مجازاتی برای متخلفین در نظر گرفته خواهد شد یا خیر، گفت: در صحبتی که بین من و آقای نیکزاد نائب رئیس مجلس مطرح بود ایشان عنوان کردند که این اتفاق افتاده و زمانیکه متوجه شدیم جلوی آن را گرفتیم و بیان مجدد موضوع مشکلی را حل نخواهد کرد، اما باید سوال کرد اگر جلوی این موضوع گرفته شده و برخوردی اتفاق افتاده چه برخوردی شده است؟ کدام تحصیل مال نامشروع اتفاق افتاده و کدام مال به یغما رفته برگردانده شده است.

وی ادامه داد: طبق اطلاعاتی که ما داریم کسی که این ماجرا را با آن شرکت معلوم الحال ایجاد کرده است آن فرد، مدیر پروژه توسعه مجلس شورای اسلامی می‌باشد و اگر معنی برخورد این باشد خیلی برای ما ناگوار است.

هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان صلاحیت تکذیب مطالبم را ندارد

بیگی در خصوص جلسه برگزار شده در مجلس برای ادای توضیحات وی عنوان کرد: جلسه‌ای که تشکیل شده بود هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بود، وظیفه آن هیئت این است که اعلام کند کاری که نماینده انجام داده در حوزه وظایف نمایندگی است یا خیر که این هیئت عنوان کردند؛ در چارچوب رفتار نمایندگی نبوده است یعنی کار شخصی من بوده است! اما این هیئت صلاحیت ندارد که اعلام کند مطلبی که نماینده تبریز عنوان کرده کذب بوده است، صلاحیت تشخیص به عهده مرجع صالحه قضایی است که ما مدارک مستحکمی ارائه دادیم.


بیشتر بخوانید: واگذاری خودروی شاسی بلند به نمایندگان مجلس تایید شد


وی ادامه داد: اینکه رئیس و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰، سخنگوی مجلس، حراست مجلس و… کسانی بودند که با اعلام نظر عجولانه و تکذیب مساله هزینه‌های بسیاری را به این نهاد وارد کردند که باید پاسخگوی نظرات خودشان باشند. اینکه سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در برنامه تلویزیونی بگوید این اتفاق رخ داده اما ربطی به استیضاح وزیر نداشته را در همان ابتدا مطرح نمی‌کردند؟

نگران رد صلاحیت در انتخابات مجلس نیستم/ برای نمایندگی کیسه ندوختم

این نماینده مجلس با اعلام تعجب از برخی اظهارات تصریح کرد: اصل ۸۴ قانون اساسی این حق را به نماینده می‌دهد در مورد تمام شئون کشور اظهار نظر کند اما وقتی یک نماینده با داشتن تمام مدارک سوال می‌کند که این چه ربطی به استیضاح دارد، باید به دادگاه و محکمه برود که جواب بدهد!

وی با بیان اینکه نگرانی بابت رد صلاحیت در انتخابات پیش‌رو به دلیل افشاگری جنجالی اخیرش ندارد، به شهر بورس گفت: من علیرضا بیگی ۴۰ درصد جانباز هستم و سوابق جنگ و انقلاب را دارم و اگر در مقابل چنین موضوعاتی سکوت اختیار کنم تمام گذشته خودم را زیر سوال بردم. من برای نمایندگی کیسه و جیبی ندوختم. نمایندگی افتخاری است که مردم آذربایجان و ایران به من دادند و هروقت بخواهند آن را از من می‌گیرند، طلبکار هم نیستیم. ما به اندازه کافی رئیس و مسئول و فرمانده و استاندار بوده‌ایم!

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + هفت =

پراپ تریدینگ

کمان