شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸
کد خبر : 76673

نورپردازی مسجد صاحب الامر تبریز به اتمام رسید

نورپردازی مسجد صاحب الامر تبریز به اتمام رسید
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از اتمام عملیات نورپردازی مسجد صاحب الامر در آستانه سال جدید خبر داد.

به گزارش شهر بورس، سیامک آسیایی با ذکر این خبر، گفت: با توجه به اهمیت نورپردازی ابنیه‌ تاریخی و مذهبی به ویژه مساجد و نقش آن در افزایش کیفیت معنوی این بناها و نیز زیبایی بصری آن در طول شبانه روز، اجرای این عملیات در آستانه سال نو و در قالب طرح “استقبال از بهار” جزو برنامه‌های اصلی حوزه سیما، منظر و فضای سبز است.

وی در این زمینه خاطرنشان کرد: مسجد صاحب الامر که یکی از مساجد قدیمی و کهن شهر تبریز است و در مرکز این شهر و در محدوده میدان صاحب آباد قدیم شهر واقع شده است، نورپردازی ویژه آن در چشم انداز و زیبایی بصری آن از اهمیت والایی برخوردار است.

آسیایی اجرای عملیات نورپردازی مسجد صاحب الامر را در راستای تداوم اجرای این عملیات در اماکن تاریخی و مذهبی تبریز برشمرد که در آستانه سال نو و بازدید گردشگران داخلی و خارجی از این مسجد تاریخی، انجام گرفت.


بیشتربخوانید: شهردار منطقه 10 تبریز: روشنایی زیرگذر صاحب الامر تا عید نوروز اجرا می شود


سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز مدت اجرای این طرح را دو ماه اعلام کرد که زیر نظر معاونت سیما، منظر سازمان انجام گرفته است.

مسجد صاحب الامر یکی از قدیمی ترین مسجدهای تبریز به شمار می رود که با دستور شاه طهماسب آن را ساخته اند یعنی در ابتدای احداث متعلق به شاه طهماسب بوده است. این اثر ارزشمند در سال ۱۳۸۰ به عنوان اثر ملی ایران به ثبت رسیده است. مسجد صاحب الامر به دلیل زلزله ای که در سال ۱۱۹۳ رخ داد، خسارت زیادی دید و در سال ۱۲۶۶ هجری به کمک میرزا علی اکبر خان مرمت شد و در همان سال مدرسه اکبریه در یکی از صحن های آن بنا نهاده شد.

این مسجد در مرکز شهر واقع شده است که امروزه به عنوان موزه قرآن و کتاب در تبریز مورد استفاده قرار می گیرد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 5 =

پراپ تریدینگ

کمان