شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
کد خبر : 78396

درخواست یک صدای مردم؛

مهلت وکالتی کردن حساب در طرح یکپارچه فروش خودرو را تمدید کنید!

مهلت وکالتی کردن حساب در طرح یکپارچه فروش خودرو را تمدید کنید!
با توجه به مشکلات ایجاد شده، بسیار از مردم درخواست دارند تا زمان وکالتی کردن حساب در طرح یکپارچه فروش خودرو تمدید شود.

به گزارش شهر بورس، در اواخر سال گذشته بود که وزارت صمت شرکت کنندگان در طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی را مکلف به افتتاح حساب وکالتی کرد.

بر این اساس، متقاضیان باید حساب وکالتی خود را به نام سازمان حمایت افتتاح می‌کردند. با این حال، بسیاری از مردم در این مسیر با مشکلاتی مواجه شدند. اما داستان چه بود؟

بر اساس این قانون، متقاضیان باید در بانک‌هایی مشخص شده حساب وکالتی به نام سازمان حمایت ایجاد کرده و مبلغ 100 میلیون تومان در آن واریز می‌‎کردند.

چند روز پیش از آغاز این مهلت جهت تعریف حساب وکالتی، گروه صنعتی ایران‌خودرو هم آخرین طرح فروش فوق‌العاده خود به روش قرعه‌کشی را اجرایی کرد.


بیشتر بخوانید: ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو تمدید شد


از آنجایی که برای ثبت‌نام در طرح فروش ایران‌خودرو هم، تعریف حساب وکالتی و واریز ۱۳۰ میلیون تومان ضروری بود و تعداد بسیاری هم برای آن طرح اقدام کرده بودند، تداخل‌هایی شکل گرفت.

این موضوع بانک‌ها را هم سردگم کرد و تعداد نسبتا زیادی از متقاضیان طرح یکپارچه خوردوهای داخلی را به دردسر انداخت.

بر این اساس، حساب بسیاری از متقاضیان به نام سازمان حمایت وکالتی نشده و معلوم نیست که حال چه کسی باید پاسخگوی این موضوع باشد.

نکته جالب توجه اینجاست که در حساب این افراد وجه مورد نیاز نیز موجود بوده، اما اشتباهی که توسط بانک‌ها انجام گرفته، مشکل‌ساز شده است.

با توجه به این اتفاق، متقاضیان از راه‌های مختلفی اعتراض خود را اعلام کرده و خواستار تمدید یا رفع مشکلات حساب وکالتی خرید خودرو از سامانه یکپارچه هستند.

مهلت وکالتی کردن حساب در طرح یکپارچه فروش خودرو را تمدید کنید!

در همین راستا، برخی از معترضان کارزاری به راه انداخته‌اند که تاکنون بیش از 500 امضا داشته است.

در متن این کارزار آمده است:

وزیر محترم صمت

سلام

در طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، فراهم شدن فرصت مجدد برای افتتاح حساب‌های وکالتی مربوط به خرید خودرو از سامانه یکپارچه یا رفع مشکلاتی که بواسطه کاربران بانک یا ثبت نام یا سایرین اتفاق افتاده برای همه متقاضیان و بخصوص افرادی که در تاریخ ۲۳ ماه اسفند مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در حساب داشتند، ضروری می‌باشد.

چون در غیر این صورت بی‌عدالتی و ظلم بزرگی در حق تعداد زیادی از مردم شریف و زحمتکش شده که با هزاران زحمت و مصیبت اقدام به تهیه سپرده نموده‌اند و باعث ضایع شدن حق آنها می گردد.

دلایل و مواردی که باعث ایجاد مشکل در این فرایند شده است:

– هم‌زمانی ثبت نام برای قرعه‌کشی مربوط به یکی از خودروسازان و سامانه یکپارچه خرید خودرو

– سردرگمی تعداد زیادی از مردم که نتواستند حساب وکالتی خود را به درستی افتتاح کنند

– عدم مسدودی و ارسال اطلاعات سپرده بانکی توسط بانک‌های عامل در پایان مهلت افتتاح حساب و زمان مقرر

– عدم دریافتی به‌موقع حقوق و مزایای بسیاری از اقشار حقوق بگیر مانند فرهنگیان در روزهای پایانی سال

جهت امضای این کارزار به وبسایت مربوطه مراجعه کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 5
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − چهار =

مردم نه دلال پنجشنبه , 10 فروردین 1402 - 18:26

بهتر بود تیتر این خبرتون رو مذاشتید درخواست یک صدای دلالان، چرا ۱ میلیون نفری که در بحبوحه خرج و مخارج عید از خرید شب عید زدند و ثبت نام کرده اند و پولشان یک ماه بلوکه است نمیبینید، عده ای دلال که خولستند زرنگ بازی در بیاورند و با یک حساب و ۱۳۰ میلیون پول در هر دو طرح فروش شرکت کنند از طرح دوم بیرون شدند تا درس عبرتی شود برای هر دلالی که اقتصاد این مملکت را به بازی گرفته است. در ضمن وزارت صمت برای جامانده ها دو ماه دیگر مجدد ثبت نام دارد، ولی این دلالان از خدا بی خبر چون دیدند تعداد شرکت کنندگان معقول است به طمع افتاده اند اینها اگر ماشین میخواستند دو ماه دیگر صبر میکردند تا به همشان ماشین بدهند ولی درد این طمع کاران ماشین نیست سود باد آورده است، خبرگزاری شما هم بهتر است قبل از نشر هر خبر و فقط به فکر دیده شدن بودن راجع به آن خبر تحقیق و سپس آن را نشر دهد.

مردم نه دلال پنجشنبه , 10 فروردین 1402 - 18:27

با سلام،
لطفا به جای تمدید مهلت ثبت نام هر چه سریعتر الویت بندی و اسامی را اعلام کنید زیرا پول ما نزدیک یک ماه است که بلوکه شده، همچنین افتتاح حساب وکالتی را تمدید نکنید زیرا انصاف نیست کسانی بیایند یک شبه حساب باز کنند و زودتر از کسی که یک ماه است پولش بلوکه شده ماشین بگیرد، لطفا برای این دسته از افراد نوبت دوم ثبت نام در نظر بگیرید تا به آنها هم ماشین دار شوند.

دا جمعه , 11 فروردین 1402 - 3:29

حرف‌مفت نزن، پول من از 15 اسفند به حسابه ولی بانک وکالتی رو ایران خودرو زد

ابراهیم چهارشنبه , 16 فروردین 1402 - 0:11

اقشار مختلف مردم، متقاضیانی که حق آنها در خرید خودرو ضایع شده• لینک کارزار:
https://www.karzar.net/70249

زارع دوشنبه , 21 فروردین 1402 - 20:42

زر اضافی نزن دلال کجابود تف ب شرف هرچه آدم حسود تنگ نظر یعنی مقصر نیست چندتاگوسفندفروخته مخوا ماشین بخره بابا برو همان خرسواریته بکن ماشین ب تو چ ماشین هزینه داره اگه نمیدانی گفتم بدانی از مال پدرشما ک نیست هی زر میزنی

پراپ تریدینگ

کمان