شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر : 54291

روند بازار در میان مدت و بلندمدت صعودی است

مهرناز سلطانی: در کوتاه مدت انتظار بازدهی از بورس وجود ندارد

مهرناز سلطانی: در کوتاه مدت انتظار بازدهی از بورس وجود ندارد
مهرناز سلطانی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در کوتاه مدت انتظار بازدهی از بورس وجود ندارد، گفت: اثرات تورمی در نهایت تاثیر خود را بر روی بورس خواهد گذاشت و شاهد حرکت بازار به سمت اهداف بالا خواهیم بود.

مهرناز سلطانی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: بازار بعد از رشدی که از اسفند تا اردیبهشت داشت و شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی رسید، وارد یک دوره رکودی شد و اکثریت معامله گران با توجه به اینکه این ناحیه، یک ناحیه مهم روانی است، دست از معامله کشیدند.


بیشتر بخوانید: احتمال اصلاح بورس تا یک میلیون و 400 هزار واحد


وی افزود: همین امر باعث شد پول‌های خرد فعلا از بازار خارج شوند. معامله گران درشت هم ارزش معاملات خود را به شدت کاهش دادند و شاهد افت چشمگیر ارزش کلی معاملات در یک ماه اخیر بودیم. به همین دلیل بازار مجدداً وارد فضای رکود همراه با افت شد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ریسک‌های پیش‌روی بورس، خاطرنشان کرد: مشکلات قیمتی پتروشیمی‌ها و درگیری آنها با تامین کنندگان یوتیلیتی، قطع برق برای فولادی‌ها و سیمانی‌ها، افت قیمت سنگ آهن برای معدنی‌ها؛ همگی از نشانه‌های بنیادی افت کلی بازار است. بنابراین در کوتاه مدت انتظار بازدهی از بازار نداریم.

مهرناز سلطانی یادآور شد: ریزش قیمت کامودیتی‌ها تحت تاثیر افزایش نرخ بهره در اکثر کشورها باعث کاهش فروش صادراتی شرکت‌ها و کاهش سودآوری آنها می‌شود که نشانه دیگری از نزول بازار است.
برای میان مدت و بلندمدت اثرات تورمی در نهایت تاثیر خود را بر روی بورس خواهد گذاشت و شاهد حرکت بازار به سمت اهداف بالا خواهیم بود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + پانزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان