شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر : 57921

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد؛

مهدی رادان: ارزش معاملات نشان دهنده قهر سرمایه گذاران با بازار است

مهدی رادان: ارزش معاملات نشان دهنده قهر سرمایه گذاران با بازار است
مهدی رادان کارشناس بازار سرمایه، اقت ارزش معاملات بازار را نشان دهنده قهر سرمایه گذاران از بازار سهام دانست.

مهدی رادان کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: بازارسرمایه در آغاز هفته به روند اصلاحی شکل گرفته از هفته گذشته ادامه داد؛ به نحوی که شاخص کل به زیر 1.4 میلیون واحد سقوط کرد. در عین حال ارزش پایین معاملات نشان‌گر قهر سرمایه گذاران با بازار با وجود کاهش شدید قیمت‌ها است.

وی افزود: با این اوصاف به نظر می‌رسد تا مسیر نقدینگی به سمت بازار تغییر نکند شاهد رخداد خاصی در جهت رشد قیمت سهام نخواهیم بود. از سوی دیگر با نگاهی به وضعیت اقتصاد کلان و اوضاع سیاسی و دخل و خرج دولت متوجه می‌شویم که در شرایط قبض نقدینگی توسط دولت قرار داریم.

مهدی رادان یادآور شد: تا زمانی که دولت نتواند کسری بودجه خود را از محلی غیر از استقراض تأمین کند در عمل به عنوان متقاضی بزرگ منابع مالی در اقتصاد فعالیت خواهد و عطش سیری ناپذیر آن مانع از گردش کافی منابع در دیگر بخش های اقتصاد خواهد شد.


بیشتر بخوانید: واریز حقوق بازنشستگان با افزایش ٣٨ درصدی از فردا


وی با اشاره به تاثیر برجام بر روی بورس، عنوان کرد: بر این اساس نتیجه بخش شدن مذاکرات بازگشت به برجام می‌تواند در این ارتباط اثربخش باشد و باتوجه به طولانی شدن فرآیند مذاکرات و تعیین نوبت بعدی مذاکرات در آبان ماه، نمی توان در کوتاه مدت امیدی به این اتفاق داشت؛

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در صورتی که به هر نحو مذاکرات احیای برجام با شکست مواجه شود و دولت در کنترل بازار ارز ناموفق عمل کند شاهد رشد شدید قیمت ارز خواهیم بود که این امر هم می تواند موجب رشد اسمی قیمت دارایی ها شود و در این حالت نیز بازار سهام به تبع سایر بازارها با رشد همراه خواهد شد.

مهدی رادان تصریح کرد: خارج از دو حالت گفته شده نمی توان انتظار رشد قابل توجه در کلیت بازار در ماه های باقی مانده از سال جاری را داشت. در نتیجه سرمایه گذارانی که قصد حضور در بازار را دارند باید با فرض استمرار شرایط فعلی و نوسان شاخص در محدود 1.3 میلیون تا 1.5 میلیون واحد استراتژی های معاملاتی خود را پیاده کنند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار − 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان