شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۵۹
کد خبر : 5896

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

منفی پنهانِ شاخص در ابتکار چند سهم تاثیرگذار

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در بررسی حرکت شاخص گفت: دلیل اصلی حرکت شاخص به سمت اصلاح منفی شاید به بهانه بازگشت نرخ ارز و دلار از مقاومت کانال ۲۰ هزار تومان بود، اما نکته اصلی وجود اختلاف بین تعداد بسیار زیاد شرکت‌ها و صنایع، اطلاعات عملیاتی و

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در بررسی حرکت شاخص گفت: دلیل اصلی حرکت شاخص به سمت اصلاح منفی شاید به بهانه بازگشت نرخ ارز و دلار از مقاومت کانال ۲۰ هزار تومان بود، اما نکته اصلی وجود اختلاف بین تعداد بسیار زیاد شرکت‌ها و صنایع، اطلاعات عملیاتی و سود و زیان مبتنی بر ارزش ذاتی با قیمت روز سهام است.

وی ادامه داد: این روند در فضایی اتفاق می‌افتد که وزرای نفت، سخنگوی دولت، مشاور رئیس جمهور همه به موضوع عدم بازگشت بخشی از منابع ارزی و قرار نداشتن وضعیت اقتصادی در برهه مناسب برنامه ریزی شده اذعان دارند.

بیشتر بخوانید:
بازی‌خوانی شاخص در مرز روانی؛ سقف ۲ میلیون چگونه می‌شکند؟
بازار سرمایه در یک قدمی شاخص ۲ میلیون واحد
احتمال عرضه اولیه بگیلان یا شاروم در چهارشنبه هفته جاری

سهام ارزنده به چشم نمی‌آید

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: موضوع دیگر افزایش سود سپرده‌های بانکی است که نامحسوس به نظر می‌رسد، اما طبیعتا اثر خود را بر سهام ریسک گریز خواهد گذاشت و برخلاف سنوات گذشته که دوره اصلاحات با ریزش‌های قابل توجهی انجام می‌شد، اکنون این ریزش‌ها را شاهد نخواهیم بود.

آقابزرگی تصریح کرد: در هفته جاری یا هفته‌های پیش رو بازار توام با اصلاح ملایم سطح عمومی قیمت‌ها پیش خواهد رفت، از سوی دیگر بطن بازار منفی بوده و ممکن است به دلیل ابتکار عمل چند سهم تاثیرگذار ، وزن شاخص منفی دیده نشود.

مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در خصوص سهم تاثیرگذار یادآور شد: هر چه اختلاف قیمتی با ارزش ذاتی و ارزش روز سهام مورد بررسی قرار گیرد بخشی ازمحاسبات اشتباه جلب توجه می‌کند. برای مثال در برخی از شرکت‌ها با قیمت سهام سه یا چهار هزا تومانی، سود کمتر از ۵۰۰ ریالی تقسیم می‌شود که خود نشان از عدم تناسب داشته و در آینده نیز با در نظر گرفتن ساز و کار فعلی ساختار مالی شرکت‌ها و وضعیت عملیاتی سود و زیان، با در نظر گرفتن مکانیزم نظارتی و کنترل قیمتی تحول چشمگیری را شاهد نخواهیم بود.

منبع: بورس نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =

پراپ تریدینگ

کمان