شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲:۱۰
کد خبر : 77102

مرگ پایان گرانی نیست

مرگ پایان گرانی نیست
تورم راهش را به جهان مردگان و مخارج کفن و دفن هم باز کرد، گرانی آرامش را از آرامستان‌ها هم گرفته است و مرگ پایان گرانی نیست.

به گزارش شهر بورس، تورم راهش را به جهان مردگان و مخارج کفن و دفن هم باز کرد. حالا دیگر گرانی آرامش را از آرامستان‌ها هم گرفته است و مرگ هم پایان گرانی نیست.

هزینه دفن اموات در بهشت زهرا برای سال آینده بین 14 میلیون و 300 هزار تا 38 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شد. نرخ سنگ قبر معمولی نیز از 2.5 میلیون تومان شروع شده و به 100 میلیون تومان هم می‌رسد. نرخ‌هایی که منجر به شکل‌گیری پدیده خرید و فروش سنگ‌ قبرهای دست دوم شده است.

دیگر مردم باید میان‌ حساب‌وکتاب‌های روزمره خود فکری هم به حال هزینه‌های چند ده میلیونی دفن کنند. این در حالی است که با رسیدن تورم به 53 درصد، شهروندان در مخارج زندگی روزمره خود هم مانده‌اند.


بیشتربخوانید: تورم نقطه ای به مرز 55 درصد رسید


در سفره مردم دیگر نه از گوشت خبری است و نه از برنج. اصلاح یارانه و تیغ جراحی اقتصادی دولت هم در همان ابتدای سال دامان سفره مردم را گرفت و آن را کوچک‌تر از هر زمان دیگری کرد.

پس از اصلاح یارانه‌ها، بسیاری از خانوار دیگر رنگ کالاهای جایگزینی مانند ماکارونی و کنسروها را هم در خانه خود ندیدند. گذشته از آن، در روزهایی که هر ساعت نرخ جدیدی برای دلار اعلام می‌شود، مبنای دستمزد کارگران به 6 میلیون تومان هم نمی‌رسد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 5 =

پراپ تریدینگ

کمان