شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
کد خبر : 55850

وآذر نهاد مالی می شود

مدیرعامل وآذر: افزایش سرمایه شرکت تا پایان سال اعمال می شود

مدیرعامل وآذر: افزایش سرمایه شرکت تا پایان سال اعمال می شود
مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری آذربایجان (وآذر) از عملیاتی شدن افزایش سرمایه این شرکت تا پایان سال خبر داد.

قایین شاهعلی، مدیرعامل وآذر در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره برگزاری مجمع این شرکت، اظهار داشت: مجمع خوبی داشتیم و توانستیم مجمع شش ماهه منتهی به ۲۹/۱۲ را به خوبی برگزار کنیم. برنامه‌های خوبی داریم که با حمایت سهامداران عمده و خرد حقیقی بتوانیم شرکت را که از سرمایه‌‎های استان است بعد از تقریباً ۲۶ سال از تأسیس به جایگاه واقعی خود از لحاظ عملکرد، عملیات و بورسی برسانیم تا سهامداران راضی باشند.

وی افزود: انگیزه ما ایجاد ثروت و حفظ منافع سهامدار است تا آنها نیز منابع خود را به مجموعه تزریق کنند و شرکت بتواند با پروژه‎هایی که در دست اقدام دارد، در بحث اشتغال و تولید ملی حرفی برای گفتن داشته باشد.

مدیرعامل وآذر درباره افزایش سرمایه این شرکت، گفت: افزایش سرمایه شرکت در مرحله عملیاتی است و تا 90 درصد هم پیش رفته و تایید نهایی سازمان باقی مانده است. در این شرایط به علت متقارن شدن مجمع با تأیید نهایی سازمان، آنها اعلام کردند با اعمال نتیجه برگزاری مجمع به گزارش توجیهی و با توجه به اینکه تقسیم سود نداشتیم و سودها انباشته شده‎اند، پس تغییر قابل توجهی در میزان افزایش سرمایه نخواهیم داشت. ما تلاش می‌کنیم سرمایه شرکت را در سال ۱۴۰۱ از 20 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان افزایش دهیم.

شاهعلی با اشاره به اخبار و برنامه توسعه شرکت، خاطرنشان کرد: در اختلافی که با شهرداری درباره زمین بسیج و پروژه غدیر داشتیم، با گرفتن پاسخ اداره ثبت، توانستیم مالکیت خود را تثبیت کنیم. در این پروژه بالغ بر 80 هزار مترمربع در قالب دو برج داشتیم که در ۲۸ تیر ماه این پروژه حدود دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد که با روش مختلف ابزار مالی، تأمین خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با نهاد مالی شدن شرکت، گستره فعالیت آن متنوع می‌شود و از بنگاه داری به سرمایه گذاری در سهام و بازار سرمایه روی می‌آورد. در این راستا، شرکت تلاش خواهد کرد که بیشتر در بخش تأمین مالی شرکت‌های زیرمجموعه به فعالیت بپردازد.

مدیرعامل وآذر درباره برنامه‌های شرکت فولاد صائب، عنوان کرد: میزان تولید واقعی این شرکت در سال ۱۴۰۱ سه برابر شده است. برنامه داریم از طریق قراردادهای کارمزدی و با تأمین مالی در مردادماه که از بانک، بورس کالا و دیگر روش‌های تأمین مالی انجام می‌گیرد، تولید شرکت را به 20 هزار تن برسانیم. در این شرایط، در نیمه دوم امسال عدد 300 میلیارد تومان در صورت‌های مالی شرکت فولاد صائب دیده خواهد شد.

شاهعلی درباره شرکت عمران جلفا، یادآور شد: به علت درصد مالکیت 40 درصدی، باید بیشتر به فکر دیدگاه بنگاه داری اقتصادی باشیم تا بتوانیم دارایی‌هایی که در ترازنامه شرکت وجود دارد را برای سهامداران به ثروت تبدیل کنیم.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 − 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان