شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
کد خبر : 3423

قیمت طلا و سکه 20 خرداد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار افزایش یافت اما در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا، روند رشد قیمت‌ها محدود بود.بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۶۹۵ دلار و

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار افزایش یافت اما در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا، روند رشد قیمت‌ها محدود بود.بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۶۹۵ دلار و ۴۸ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۰۱ دلار رسید.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت “سی‌ام‌سی مارکتس”، با توجه به اشتیاقی که برای ریسک وجود دارد، ممکن است در طول معاملات شاهد افزایش فشارهای کاهشی روی قیمت طلا باشیم اما از سوی دیگر، ضعیف شدن دلار آمریکا از این فلز ارزشمند حمایت می‌کند.

دلار آمریکا نزدیک به پایین‌ترین رکورد خود در سه ماه اخیر ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرد.

سرمایه‌گذاران به نشست سیاست‌گذاری دو روزه بانک مرکزی آمریکا متمرکز هستند که از روز سه‌شنبه آغاز شده و بعدازظهر روز چهارشنبه به پایان می‌رسد تا با توجه به دستورالعمل سیاست پولی این بانک مرکزی، به ارزیابی روند احیای اقتصادی بپردازند. اما بازارها در پی بهبود غیرمنتظره آمار اشتغال، روی احتمال به‌کارگیری نرخ‌های بهره منفی از سوی بانک مرکزی حساب نمی‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، عاملی که رشد قیمت طلا را محدود کرده است، استقبال سرمایه‌گذاران از دارایی‌های پرریسک به دلیل بهبود اعتماد به احیای اقتصادی است که شاخص نزدک را در آوریل به رکورد بالایی رساند. بازارهای سهام آسیایی هم روند صعودی پیدا کرده‌اند.

استفن اینس، استراتژیست شرکت خدمات مالی “اکسی کورپ” در یادداشتی نوشت: در نتیجه روند صعودی بازارهای سهام در چند هفته گذشته، طلا در یک روند نزولی منطقی ثابتی قرار دارد و ممکن است هرگونه روند افزایشی با فروش گسترده از سوی معامله‌گران روبرو شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره ۱.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۷ دلار و ۵۷ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۸۳۳ دلار و ۳۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، در ۲۰۱۳ دلار و ۴۱ سنت ایستاد.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۲۰ خرداد ساعت ۱۸ با ۹ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۱۶،۹۳۰ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۶ هزار و ۹۳۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۶ هزار و ۸۸۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌سه‌شنبه ۲۰ خرداد ساعت ۱۸ با ۴ تومان کاهش نسبت به روز قبل، ۱۸،۶۰۰ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید هفت میلیون و ۴۱۸ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۷۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۲ میلیون و ۳۰ هزار تومان و یک میلیون و ۶۰ هزار تومان است.

منبع: ایسنا

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان