شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
کد خبر : 3395

قیمت طلا و سکه امروز ۹۹/۳/۱۹

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۶۹۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، قیمت طلا پس از این که آخرین بار تحت تاثیر کاهش تقاضا برای خرید دارایی امن، به پایین‌ترین حد در بیش از یک ماه اخیر سقوط کرد، در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی اندکی رشد کرد.بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۶۸۲ دلار و ۵۷ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۶۹۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.

قیمت هر اونس طلا روز جمعه پس از آماری که نشان داد شمار مشاغل غیرکشاورزی آمریکا در ماه میلادی گذشته ۲.۵۰۹ میلیون شغل افزایش داشته است، ۴۴ دلار و ۴۰ سنت معادل ۲.۶ درصد سقوط کرد و به ۱۶۸۳ دلار نزول کرد. این آمار مثبت برخلاف پیش‌بینی تحلیلگران از کاهش هشت میلیون شغل بود و تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی امن را محدود کرد.

استفن اینس، استراتژیست شرکت خدمات مالی “اکسی کورپ” در این باره گفت: داستان پیرامون آمار بیکاری آمریکا، ریسک‌های زیادی را برای طلا ایجاد کرده و روند صعودی طلا کاملا محدود خواهد بود و این فلز برای عبور مجدد از مرز ۱۷۰۰ دلار به مشکل برخورد خواهد کرد.

آمار اشتغال بهتر از حد مطلوب در آمریکا، تقاضا برای دارایی‌های پرریسک مانند سهام را تقویت کرد و باعث صعود بازارهای سهام در معاملات روز دوشنبه شد.

فعالان بازار اکنون منتظر نشست سیاست‌گذاری دو روزه بانک مرکزی آمریکا هستند که از روز سه‌شنبه آغاز شده و بعدازظهر روز چهارشنبه به پایان می‌رسد. با این حال در پی بهبود غیرمنتظره آمار اشتغال، بازار روی احتمال بکارگیری نرخ‌های بهره منفی از سوی بانک مرکزی آمریکا حساب نمی‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون با اقدام بانک‌های مرکزی جهان در کاهش نرخ‌های بهره و رونمایی بسته‌های محرک مالی گسترده که با هدف تقویت اقتصادهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا صورت گرفته، بیش از ۱۱ درصد رشد کرده است. با این‌همه قیمت طلا در پی امیدواری به روند سریع‌تر احیای اقتصادی، از بالاترین رکورد هفت سال اخیر در ماه مه حدود چهار درصد ریزش کرده است.

موجودی طلای “اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس با پشتوانه طلا است، روز جمعه ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۱۲۸.۱۱ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۷ دلار و ۴۷ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری دو درصد سقوط کرد و به ۸۱۹ دلار و ۲۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۱۹۶۵ دلار و ۹۲ سنت صعود کرد.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه ۱۸ خرداد ساعت ۱۸ با ۴ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۱۶،۹۳۰ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۶ هزار و ۹۳۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌دوشنبه ۱۸ خرداد ساعت ۱۸ با ۴ تومان افزایش نسبت به روز قبل، ۱۸،۶۰۴ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم هفت میلیون و قیمت سکه تمام طرح جدید هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه امامی نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۷۰۷ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان و یک میلیون و ۶۰ هزار تومان است.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =

پراپ تریدینگ

کمان