شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر : 76324

قیمت دلار مبادله ای امروز 16 اسفند 1401

قیمت دلار مبادله ای امروز 16 اسفند 1401
قیمت دلار مبادله ای امروز 16 اسفند 1401 اعلام شد، در این گزارش می توانید جدول قیمت 3 روز اخیر دلار مبادله ای را مشاهده کنید.

به گزارش شهر بورس،‌ قیمت دلار مبادله ای امروز 16 اسفند 1401 نسبت به روز قبل ارزان شد.

آخرین نرخ دلار مبادله ای

قیمت دلار مبادله ای امروز با کاهش ۲.۳۴ درصدی، از ۴۳,۴۴۲ (چهل و سه هزار و چهارصد و چهل و دو ) تومان به ۴۲,۴۴۶ (چهل و دو هزار و چهارصد و چهل و شش ) تومان رسید.

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار مبادله ای
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۴۲,۴۴۶ -۹۹۶.۰۰ -۲.۳۴ 11:06
۴۳,۴۴۲ -۱۳۷.۰۰ -۰.۳۲ روز قبل
۴۳,۵۷۹ -۱,۲۳۷.۰۰ -۲.۸۴ ۲ روز پیش

فشار فروش بالا رفت

معامله‌گران علاوه بر نتایج بعدی نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، چشم انتظار نشست شورای حکام نیز هستند. به نظر می‌رسد این موضوع موجب شده که انتظارات معامله‌گران به طور موقت تغییر کند و فشار فروش در بازار بیشتر شود.

دیروز خریدار کم بود و افزایش عرضه باعث شد، امروز قیمت دلار هزار و ۶۰۰ تومان کاهش یابد. فعالان بازار ارز ،نرخ ۵۰ هزار تومانی را کف حمایتی این اسکناس آمریکایی می‌دانند و احتمال می‌دهند اگر این محدوده بشکند قیمت دلار تا ۴۵ هزار تومان پایین بیاید.

از سوی دیگر برخی کارشناسان بازار احتمال نوسان‌گیری بازارساز از قیمت دلار را پیش‌بینی می‌کنند و معتقدند قیمت تا محدوده ۴۵ هزار تومان پایین‌ می‌آیند و بعد به شکل شارپی کانال عوض خواهد کرد.


بیشتربخوانید: ریزش قیمت دلار تا چه زمانی ادامه دارد؟


نوسان‌گیری، اصلاح یا اخبار مساعد سیاسی؟

در حال حاضر دیدگاه‌های متفاوتی برای این روند اصلاحی قیمت دلار مطرح است. برخی این کاهش قیمت را ناشی از اخبار مذاکرات هسته‌ای می‌دانند و گروهی نیز آن را نتیجه اقدامات دولت و اصلاح خود بازار می‌دانند.

اکوایران نوشت: بررسی روند ۱۰ ساله نشان می‌دهد که روندهای نزولی دلار پایدار نبوده و در نهایت دوباره با جرقه ریسک‌های سیاسی رشد کرده است. حال اگر کسری گریبانگیر بودجه کشور شود در حقیقت مانند روغنی است که بعدها با یک جرقه، بازار ارز را به آتش می‌کشد.

این رسانه به کسری بودجه دولت در سال آینده اشاره کرد و افزود: دولت تصمیم دارد نرخ ارز گمرکی مبنای واردات را که بانک مرکزی افزایش داده بود به سطح ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش دهد. این سطح قیمتی برای محاسبه تعرفه واردات، درآمدهای دولت را از محل حقوق گمرکی کاهش می‌دهد و بر اساس بررسی‌ها این سطح برای سال بعد، بودجه را با کسری مواجه خواهد کرد.

کاهش دلار در تمام بازارها

دیروز قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا کاهش هزار و ۳۷۴ تومانی نسبت به دیروز داشت. قیمت دلار امروز ۱۵ اسفند در این مرکز ۴۳ هزار و ۴۴۲ تومان کشف شد. این اسکناس آمریکایی در آخرین معامله نقدی بازار آزاد در پله اول کانال ۵۰ هزار تومان بسته شد.

بازارهای موازی نیز سیگنال کاهشی به دلار تهران دادند. دلار هرات ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان شد و دلار سلیمانیه با قیمت ۵۰ هزار و ۵۱۰ تومان معامله شد. درهم امارات که هفته گذشته تا محدوده ۱۶ هزار تومان بالا رفته بود امروز به قیمت ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان